Зміст

I. Паспорт 3
II. Вступ 7
III. План розвитку школи на 2018-2023 рр. 9
1. Загальні положення 9
2. Мета та завдання 12
3. Зміст діяльності 13
4.
Основні шляхи реалізації перспективного плану на період 2018-2023 рр.
14
4.1. Розвиток матеріально-технічної бази школи 14
4.2. Мережа класів та контингент учнів 15
4.3. Розвиток кадрового потенціалу 16

4.4.

Перспективний план проходження курсової перепідготовки та атестації педагогічних працівників

16

4.5. Основні напрямки методичної роботи 18
4.6. Тематика засідань педагогічних рад 22

4.7.

Перспективний план внутрішньошкільного контролю за викладанням предметів

24

4.8. Основні напрямки виховної роботи школи 25

Перспективний план розвитку

Тутовицької ЗОШ І-ІІІ ст., Сарненської районної ради,

Рівненської області

на 2018-2023 рр.

І. Паспорт

Назва Зміст плану
Тип програми Перспективний план розвитку
Підстава для розробки плану Необхідність удосконалення якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої та наукової стратегії з урахуванням якісних змін у державі
Нормативно-правова база Закони України - «Про освіту» від 28 вересня 2017 р. - «Про загальну середню освіту» - «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» - «Про попередження насильства в сім'ї» Укази Президента України - «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки» від 13 жовтня 2015 року №580/2015 - «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» від 25 червня 2013 року №344/2013 Постанови Кабінету Міністрів України - «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» від 23 листопада 2011 №1392 - «Про затвердження Положення про освітній округ» від 27 серпня 2010 №777 - «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад» від 27 серпня 2010 №778 - «Про затвердження Державної програми «Вчитель» від 28 березня 2002 №379 - «Про затвердження переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників» від 14 червня 2000 №963 - «Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку» від 12 квітня 2000 №646 - «Про документи про освіту та вчені звання» від 12 листопада 1997 №1260 Накази Міністерства освіти і науки України - «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах» від 16.06.2015 №641 - «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції профільного навчання у старшій школі» від 04.11.2013 №1550 - «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» від 31.10.2011 №1243 - «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти» від 30.08.2011 №996 - «Про затвердження єдиних зразків обов’язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності» від 10.05.2011 №423 - «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів» від 07.04.2005 №204 - «Про затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів» від 20.07.2004 №601 - «Про затвердження інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I-III ступенів» від 23.06.2000 №240 Листи Міністерства освіти і науки України - «Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу» від 14.02.2015 №1/9-71 - «Щодо здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи» від 11.11.2014 №1/9-586 - «Про організацію навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі» від 01.07.2014 №1/9-343 - «Про використання Методичних матеріалів щодо організації навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності» від 16.06.2014 №1/9-319 - «Щодо обробки персональних даних у процесі реалізації права на загальну середню освіту» від 19.03.2014 №1/9-156 - «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах» від 02.04.2012 №1/9-245
Мета плану Створення умов для забезпечення в школі сучасної, доступної та якісної системи освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості й потреб держави; забезпечення ефективного управління розвитком загальноосвітнього закладу
Завдання плану · Формування інформаційно-комунікаційної та комунікативної компетентностей учнів · Запровадження освітніх інновацій, інформаційно-комунікаційних педагогічних технологій · Розвиток профільності навчання · Впровадження здоров’язберігаючої технології в навчально-виховний процес · Створення толерантного середовища у навчальному закладі · Розвиток комунікативних здібностей учнів · Створення сприятливих умов для пошуку, підтримки та розвитку обдарованих дітей і молоді · Підтримка дітей і молоді з особливими потребами · Забезпечення консолідації та взаємодії соціальних і наукових партнерів із метою інтенсифікації розвитку й удосконалення освітнього середовища · Приведення матеріально-технічного стану школи у відповідність із потребами сучасної освіти
Термін реалізації плану 2018-2023 рр.
Ресурсне забезпечення плану · Підвищення кваліфікаційного рівня педагогів школи · Залучення фахівців вищих навчальних закладів, державних та громадських організацій у якості консультантів · Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових і матеріальних ресурсів (цільових соціальних проектів, інвестицій, благодійних внесків тощо); підвищення ефективності використання бюджетних та позабюджетних коштів
Структура плану I. Паспорт II. Вступ III. План розвитку школи на 2018-2023 рр. 1. Загальні положення 2. Мета та завдання 3. Зміст діяльності 4. Основні шляхи реалізації перспективного плану на період 2018-2023 рр.



Очікувані результати
· Забезпечення умов для здобуття сучасної, доступної та якісної освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості й потреб держави · Підвищення рівня професійної компетентності педагогів (психолого-педагогічними знаннями та вміннями, володіння прийомами індивідуалізації навчання та виховання учнів) · Підвищення рівня навчальних досягнень учнів · Підвищення якості вихованості школярів · Створення позитивного іміджу школи в соціумі міста, підвищення її конкурентоздатності
Показники ефективності плану · Поліпшення якісних показників ЗНО, ДПА, результатів предметних олімпіад · Зростання позитивного іміджу навчального закладу та конкурентноздатності школи на ринку освітніх послуг · Збільшення контингенту учнів · Розширення ділових партнерських зв’язків

ІІ.Вступ

Освіта — найважливіше із земних благ,

якщо вона найвищої якості.

Інакше вона абсолютно даремна.

Дж. Р. Кіплінг

Підготовка перспективного плану розвитку Тутовицької ЗОШ І-ІІІ ст., Сарненської районної ради, Рівненської області на 2018-2023 рр. зумовлена якісним оновленням змісту освіти, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейськими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо якісної та доступної освіти. Пріоритетними напрямами розвитку освіти є формування високого рівня інформаційної культури кожного члена суспільства, держави; упровадження сучасних інформаційних технологій у навчально-виховний процес. Сучасне суспільство переходить до постіндустріальної доби, в якій цивілізація стає інформаційною. З тим нагальною залишається здатність особистості формувати міжособистісні стосунки, вступати в комунікацію, володіти різними соціальними ролями. Проблема активного використання інформаційно-комунікаційних та комунікативних технологій стає все актуальнішою. Так, у Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392) зазначено: «Формування інформаційно-комунікаційної компетенції учнів, зміст якої є інтегративним, відбувається у результаті застосування під час вивчення всіх предметів навчального циклу діяльнісного підходу. Навчальними програмами обов’язково передбачається внесок кожного навчального предмета у формуванні зазначеної компетентності». Одночасно обов’язковою умовою використання сучасних педагогічних технологій, методичних заходів є збереження фізичного та психічного здоров’я учнів, формування позитивного ставлення до здорового способу життя.

Перспективний план визначає основні шляхи розвитку школи. Він скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, що володіє технологіями усного та письмового спілкування різними мовами, у тому числі й комп’ютерного програмування, уключаючи спілкування через Інтернет.

План розвитку школи спрямований площину цінностей особистісного розвитку, варіативності й відкритості освітньої системи закладу, зумовлює модернізацію чинників, які впливають на якість навчально-виховного процесу, змісту освіти, форм і методів навчання й виховання, системи контролю й оцінювання, управлінських рішень, взаємовідповідальності всіх учасників навчально-виховного процесу.

Перспективний план розвитку навчального закладу є комплексом науково-методичних, матеріально-технічних та управлінських проектів із визначенням шляхів їх реалізації. У ньому максимально враховані потреби педагогічного, учнівського та батьківського колективів школи.

У розділах, з яких складається план, сплановані наступні завдання:

- поліпшення розвитку матеріально-технічної бази школи;

- удосконалення мережі класів та збільшення контингенту учнів;

- забезпечення розвитку кадрового потенціалу, плану проходження курсової перепідготовки та атестації педагогічних працівників;

- забезпечення реалізації основних напрямків методичної, виховної роботи школи;

- удосконалення профілізації навчання та поглибленого вивчення предметів;

- забезпечення внутрішньошкільного контролю за викладанням предметів.

Основними результатами перспективного плану розвитку школи будуть удосконалення й модернізація сучасного освітнього середовища закладу, системні позитивні зміни, підвищення рівня та якості освіти. План дає можливість виробити стратегічні та пріоритетні напрями діяльності школи на найближчі 5 років.

ІІІ. План розвитку школи на 2018-2023 рр.

1. Загальні положення

Пріоритетним напрямком сучасної освітньої системи України, що підтверджено сучасними державними законами та нормативними документами, є доступ до якісної освіти, до найкращих світових здобутків у освітній галузі.

Новий Державний стандарт початкової освіти, базової і повної загальної середньої освіти орієнтує педагогів на перехід від декларування переваг особистісної моделі до її практичного впровадження. Визначено вимоги до навчальних досягнень учнів, які відповідають змісту і структурі предметних компетентностей (учень знає, розуміє, застосовує, аналізує, виявляє ставлення, оцінює, тощо). Разом із предметною підготовкою за роки здобуття загальної середньої освіти діти мають оволодіти ключовими компетентностями, до яких, згідно з міжнародними домовленостями, віднесено: уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами; математична і базова компетентності в галузі природознавства і техніки; інформаційно-комунікаційна; соціальна і громадянська; загальнокультурна; підприємницька; здоров’язберігаюча. Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно орієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичній ситуації, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища.

Основна мета діяльності навчального закладу – це безперервний процес підвищення ефективності навчально-виховного процесу з одночасним урахуванням потреб суспільства, потреб особистості учня. Цьому сприяє застосування новітніх досягнень педагогіки та психології, використання інноваційних технологій навчання, комп’ютеризація навчально-виховного процесу.

Навчально-виховний процес навчального закладу спрямований на формування у випускника школи якостей, необхідних для життєвого та професійного визначення:

- орієнтації у сучасних реаліях і підготовленості до життя у ХХІ столітті;

- здатність до самовизначення, саморозвитку, самоосвіти;

- вільне володіння двома іноземними мовами;

- наявність життєвого досвіду спілкування, роботи в колективі, під керівництвом, самостійно, з літературою;

- високий рівень освіченості, культури, здатність до творчої праці, професійного розвитку, застосування комунікативних компетенцій, упровадження у своїй діяльності ІКТ;

- вільне володіння комп’ютером, високий рівень культури користування ІКТ;

- готовність до вибору професії відповідно до своїх здібностей та можливостей, потреб ринку праці;

- сформовані трудова та моральна життєва мотивації, активна громадянська і професійна позиції.

Досконале володіння ІКТ та розвинуті комунікативні здібності зумовлюють досягнення життєвого успіху, позитивного соціального іміджу особистості у сучасному суспільстві. Тому розвиток та практичне застосування саме комунікативних та інформаційно-комунікаційних компетенцій учнів в умовах особистісно- зорієнтованого і діяльнісного підходів є ключовими положеннями перспективного плану навчального закладу.

Варто зазначити, що у сучасних умовах міжособистісна комунікація є не лише умовою соціального буття людини, але і найважливішою складовою професійної діяльності фахівця. У цих умовах кваліфікованість та успішність виконання професійних завдань залежить від якості взаємодії з людьми в конкретних соціокультурних та професійних ситуаціях.

Комунікативна компетентність – здатність особистості застосовувати у конкретному виді спілкування знання мови, способи взаємодії з людьми, які оточують її та перебувають на відстані, навички роботи у групі, володіння різними соціальними ролями. Складовими комунікативної компетентності є комунікативні здібності, комунікативні вміння, комунікативні знання.

Комунікативно-особистісний потенціал є інтегруючим компонентом соціального інтелекту як складового потенціалу особистості, що визначається її можливостями у сфері міжособистісної взаємодії, які реалізуються за наявності у людини комунікативних здібностей, умінь та навичок. Під соціальним інтелектом мають на увазі здатність людини розуміти не лише саму себе, а й інших людей, їхні взаємовідносини і прогнозувати міжособистісні події. Комунікативна культура розглядається як сукупність знань, умінь, навичок забезпечення взаємодії людей у конкретній соціокультурній ситуації, сформованість певних здібностей. Комунікативна компетентність є рівнем комунікативної культури, що забезпечує результативність поведінки в певних умовах. А тому одним із пріоритетних завдань сучасної школи є розвиток саме комунікативних компетентностей учнів, у тому числі:

- толерантність;

- висока комунікативність;

- творча активність;

- рефлективність.

Сучасний світ – світ інформаційних технологій, доступ до скарбниць науки нам дарують засоби масових комунікацій: доступ до бібліотечних матеріалів; користування різноманітними навчальними програмами; відвідування величезної кількості закладів, які мають власні аканти в Інтернеті; участь у семінарах, конкурсах, конференціях, міжрегіональних та міжнародних проектах; дистанційне навчання; створення власних презентацій; віртуальні екскурсії музеями і виставочними залами; можливість інтерактивного спілкування з жителями будь-якого куточка планети; ефективна обробка та збереження інформації та інше. Можливості ІКТ безмежні, тому однією із першочергових задач школи є підготовка учнів до життя та діяльності в умовах інформаційного суспільства, сформувати у них навички самостійного пошуку, оцінювання та систематизації інформації, культури спілкування та безпечного користування Інтернетом.

Разом з тим успішній діяльності сучасного навчального закладу сприяє інформатизація самого навчально-виховного процесу та управління закладом.

Актуальність проблеми впровадження інформаційних технологій в управлінську діяльність та освітній процес зумовлена деякими суперечностями:

- між підвищенням вимог до якості професійної діяльності освітян у галузі інформаційних технологій і непідготовленістю педагогічних кадрів;

- між існуючими теоретичними передумовами інформатизації освіти та недостатньою розробленістю науково-методичних і практичних аспектів підвищення кваліфікації педагогів із проблеми інформаційних технологій навчання та інформатизації управління закладом освіти.

В основу плану покладено системний підхід, спрямований на розв’язання проблеми створення, розвитку та використання інформаційних та комунікаційних технологій у навчальному закладі.

Інформатизація управлінської діяльності спрямована на автоматизацію роботи, створення єдиного інформаційного освітнього простору закладу, оперативне одержання необхідної інформації, ефективне використання комп’ютерної та телекомунікаційної техніки, що має на меті досягнення ефективного управління якістю педагогічного процесу.

Створення єдиного інформаційного освітнього простору ґрунтується на таких принципах як:

- інформаційна й аналітична відкритість, доступність;

- прогнозування;

- гнучкість управління;

- оптимальність функціонування закладу в системі освіти;

- відокремленість функцій управління.

Використання нових інформаційних технологій у процесі управління якістю освітнього процесу передбачає реалізацію такого комплексу педагогічних умов:

- використання психолого-педагогічних закономірностей та принципів в процесі навчання школярів та підвищення кваліфікації педагогів із проблеми сучасних інформаційних технологій;

- мотивування діяльності педагогів щодо використання сучасних інформаційних технологій в освітньому процесі;

- наявність єдиного інформаційного освітнього простору, що динамічно розвивається, в навчальному закладі.

2. Мета та завдання

Мета: створення цілісної системи розвитку комунікативної та комунікаційної культури учасників навчально-виховного процесу.

На реалізацію визначеної мети спрямовані основні завдання діяльності:

- апробація та впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних та комунікативних технологій у навчально-виховному процесі та в управлінській діяльності школи;

- забезпечення застосування інформаційних технологій в навчально-виховному процесі та управлінській діяльності закладу освіти;

- створення єдиного інформаційного простору закладу освіти з подальшою інтеграцією його в систему відкритої освіти;

- упровадження у навчально-виховний процес новітніх інформаційних технологій навчання;

- упровадження заходів у навчальній та виховній діяльності, спрямованих на розвиток писемної та усної комунікації, навичок роботи в групі, самопрезентації, ораторського мистецтва учнів;

- запровадження в навчально-виховний процес здоров’язберігаючих технологій, створення безпечних умов навчання та виховання дітей;

- створення шкільного середовища, що сприятиме прагненню учнів до самопізнання, самоаналізу, саморозвитку.

Основними очікуваними результатами вирішення цих завдань є:

- формування культури спілкування та інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу;

- упорядкування інформаційного обміну баз даних;

- автоматизація збору даних і статистичних звітів, що періодично формуються за визначеними формами;

- мотиваційний аспект набуття знань учнями;

- розвиток соціальної та комунікативної активності учнів;

- формування в учнів навичок ефективного спілкування;

- формування у учнів культури збереження і зміцнення свого здоров’я;

- створення безпечного толерантного шкільного середовища;

- формування системи моніторингу освітнього процесу з метою аналізу стану та динаміки розвитку закладу освіти;

- надати доступ педагогічним працівникам та учням до світових інформаційних ресурсів та технологій;

- оснастити заклад сучасними навчальними та управлінськими комп’ютерними комплексами;

- сформувати інформаційну культуру учасників навчально-виховного процесу;

- підняти навчально-виховний процес на новий якісний рівень.

3. Зміст діяльності

Загальними засадами визначення нового змісту освіти є гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість, широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки партнерства.

В основу змісту діяльності школи покладено заняття, які дозволяють формувати у учнів цілісне сприйняття світу, визначення сфери діяльності відповідно до своїх здібностей і можливостей.

Напрям діяльності з розвитку комунікативної компетентності учасників навчально-виховного процесу передбачає запровадження виховних заходів та використання у навчальній діяльності інноваційних технологій з метою розвитку наступних складових комунікативної компетентності:

- орієнтованість у різноманітних ситуаціях спілкування, яка заснована на знаннях і життєвому досвіді індивіда;

- спроможність ефективно взаємодіяти з оточенням завдяки розумінню себе й інших при ситуативній видозміні психічних станів, міжособистісних відносин і умов соціального середовища;

- адекватна орієнтація в собі – власному психологічному потенціалі, потенціалі партнера, у ситуації;

- готовність і уміння будувати контакт з людьми;

- внутрішні засоби регуляції комунікативних дій;

- знання, уміння і навички конструктивного спілкування;

- внутрішні ресурси, необхідні для побудови ефективної комунікативної дії у визначеному колі ситуацій міжособистісної взаємодії.

Навчальний заклад працює відповідно до плану роботи, основним документом, що регулює навчальний процес є робочі навчальні плани, які складаються на основі типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України.

4. Основні шляхи реалізації перспективного плану

на період 2018-2023 рр.

4.1. Розвиток матеріально-технічної бази школи

Тутовицької ЗОШ І-ІІІ ст., Сарненської районної ради, Рівненської області розташована за адресою: 34522, вул. Шкільна, 2, с. Тутовичі Сарненського р-н, Рівненської обл..Телефон (096) 9698437; E-mail: znz_tutovichi@ukr.net; сайт школи: tutovichi-school.rv.sch.in.ua

Введена в експлуатацію у 1987 році, будівля школи з цегли. Проектна потужність – 450 учнів.

Забезпеченість навчальними кабінетами:

- кабінет фізики;

- кабінет хімії;

- кабінет української мови й літератури;

- кабінет англійської мови;

- кабінет історії;

- два кабінети зарубіжної літератури;

- кабінет географії;

- кабінет математики;

- комп’ютерний клас;

- кабінет обслуговуючої праці;

- майстерні (столярна);

- спортивна зала;

- спортивний майданчик;

- бібліотека.

Актуальними проблемами залишаються питання поліпшення матеріально-технічної бази школи, а саме: підключення школи до мережі інтернет, ремонт фасаду школи, кабінету обслуговуючої праці, туалетів, підвального приміщення; шпаклювання відкосів вікон (138 шт); придбання комп’ютерної та розмножувальної техніки; забезпечення партами та стільцями 1-А, 1-Б класів, навчальних кабінетів.

Перспективний план поліпшення матеріально-технічної бази навчального закладу

Вид робіт 2018 2019 2020 2021 2022
Ремонт Кабінет мистецтва, вестибюль-1поверх. Центральний вестибюль, відкоси вікон Переобладнан ня підвального приміщення на спортзал для поч.ланки Бібліотека, підлога у початкових класах, кабінету історії Санвузли
Придбання Підключення до мережі Інтернет; стільці офісні – 10 шт.; стільці учнівські – 40 шт., столи учнівські – 40 шт.; комплект меблів у каб. мистецтва; кабінет директора шафа (приймальня); посудомийна машина; швейні машини–10шт. Стільці учнівські – 60 шт., столи учнівські – 60 шт.; комплект меблів – 1 шт.; комп’ютер – 2 шт.; принтер – 2 шт.; телевізор – 2 шт. Стільці учнівські – 60 шт., столи учнівські – 60 шт.; комплект меблів – 1 шт.; комп’ютер – 2 шт.; мультимедійна дошка електроплита Стільці учнівські – 60 шт., столи учнівські – 60 шт.; комплект меблів – 1 шт.; комп’ютер – 2 шт.; принтер – 2 шт. Стільці учнівські – 60 шт., столи учнівські – 60 шт.; комплект меблів – 1 шт.; комп’ютер – 1 шт.; принтер – 1 шт.
Заміна Котлів опалення, батарей; запасні двері на металопластикові (спортзал) Двері навчальних кабінетів; штори (актовий зал) двері кабінетів початкових класів Умивальники, унітази, столи в майстерні Бруківка біля центрального входу

4.2. Мережа класів та контингент учнів

Станом на 01 січня 2018 року у школі функціонує 15 класів, у яких навчається 301 учнів, середня наповнюваність становить 20.

Учні 1-11 класів працюють у 5-ти денному режимі.

Класи 2018-2019 2019-2020 2020-2021 2021-2022 2022-2023
К-ть класів К-ть учнів К-ть класів К-ть учнів К-ть класів К-ть учнів К-ть класів К-ть учнів К-ть класів К-ть учнів
1 2 40 1 22 2 32 1 24 2 30
2 1 21 2 40 1 22 2 32 1 24
3 2 31 1 21 2 40 1 22 2 32
4 2 34 2 31 1 21 2 40 1 22
5 1 23 2 34 2 31 1 21 2 40
6 1 24 1 23 2 34 2 31 1 21
7 2 40 1 24 1 23 2 34 2 31
8 1 26 2 40 1 24 1 23 2 34
9 1 21 1 26 2 40 1 24 1 23
10 1 23 1 21 1 26 2 40 1 24
11 1 18 1 23 1 21 1 26 2 40
Усього 15 301 15 305 16 314 16 317 1 321

4.3. Розвиток кадрового потенціалу

Станом на 1 січня 2018 року в навчальному закладі працює 40 педагогічних працівників, з них 2 асистенти вчителя, 1 педагог-організатор, 1 практичний психолог, 9 учителів знаходяться у відпустці по догляду за дитиною.

Із загальної кількості педагогічних працівників мають освітньо-кваліфікаційний рівень: спеціаліст вищої категорії – 10, спеціаліст І категорії – 8, спеціаліст ІІ категорії – 7, спеціаліст – 14, старший вчитель – 2.

Стаж педагогічної роботи:

до 3-х р. від 3 до 10 р. від 10 до 20 р. 20 р. і більше
Педагогічних працівників 3 13 10 14

У навчальному закладі працює 6 учителів пенсійного віку (3 учителі математики, учитель хімії, зарубіжної літератури, географії).

Потреба в кадровому забезпеченні на наступні 5 років:

2019 р. 2020 р. 2021 р. 2022 р. 2023 р.
Англійська мова Математика Зарубіжна література Географія Хімія
Математика

4.4. Перспективний план проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Прізвище , ім’я, батькові Предмет,що викладає освіта Рік проходження курсів Рік закінчення ВУЗу 2018 2019 2020 2021 2022 2023
1 Бігун Леся Володимирівна історія вища 2010 2007
2 Васильчук Ірина Вікторівна асистент вчителя вища 2014
3 Волощук Анастасія Василівна англійська мова вища 2018
4 Гамза Вікторія Петрівна Інформатика, образот. мистецт. вища 2018
5 Гіль Лариса Михайлівна укр.мова і літ. вища Груд. 2016 2002
6 Гоч Надія Іванівна математ. вища Жовт. 2017 1984
7 Губеня Мирослава Михайлівна Педагог-організатор вища 2015
8 Гуменна Юлія Валеріївна початкові класи вища 2018 2013
9 Дятлик Світлана Володимирівна історія , правознавст вища груд 2015 2002
10 Дячок Віта Вікторівна англ..мова вища берез. 2014 2004
11 Тишкова Оксана Василівна фізика вища лют 2015 2008
12 Ковальчук Лія Богданівна укр.мова і літ. вища 2012
13 Колосок Тамара Олександрівна історія, правозн вища травен. 2016 2011
14 Корсун Тетяна Павлівна укр.мова і літ. вища верес 2016 2000
15 Кухарчук Микола Миколайович фізкультура вища черв 2014 2010
16 Кухарчук Наталія Жоржівна біологія вища 2013
17 Леончик Ірина Олександр. психолог вища груд 2014 2009
18 Леончик Тетяна Володимирівна образотвор-че,музика вища 2010
19 Магрело Іванна Миколаївна початкові класи вища 2014
20 Момоток Анжела Володимирівна географія вища травен. 2017 1988
21 Момоток Тетяна Василівна початкові класи вища 2015
22 Момоток Тетяна Климівна початкові класи вища черв. 2018 1999
23 Никитчук Світлана Степанівна обслугов. праця с/спец Січ. лют 2017 1989
24 Пацьола Катерина Іванівна англ. мова вища 2015
25 Поцікайло Володимир Миколайович початкові класи вища квіт 2014 2010
26 Момоток Тетяна Вікторівна біологія вища груд 2014 2012
27 Рогова Юлія Анатоліївна укр.мова і літ. вища лютий 2016 2007
28 Савчик Ольга Володимирівна початкові класи вища Жов. лис 2017 2008
29 Савчик Іван Дмитрович трудове вища Вер. Жов. 2017 1997
30 Савчик Ольга Іванівна хімія, біологія вища груд 2014 1987
31 Сорока Алла Миколаївна початкові класи вища Жов.-лис. 2017 2003
32 Сорока Тетяна Григорівна біологія вища 2014
33 Мельничук Іванна Григорівна початкові класи вища 2013
34 Сергійчук Марія Василівна початкові класи вища червень 2018 2015
35

Сорока Ніна Вікторівна

математика вища жовт 2014 1985
36 Стельмах Валентина Василівна початкові класи с/спец Листоп 2014 1988
37 Ткач Дмитро Кирилович зарубіжна вища 2014 1988
38 Ткач Петро Михайлович математика вища лют 2016 1979
39 Філончук Олена Сергіївна біологія вища 2010
40 Якимович Олена Іванівна Укр..мова і літ. вища жовт 2014 2001

Перспективний план проходження чергової атестації педагогічних працівників

№ з/п Прізвище , ім’я, батькові Предмет,що викладає Рік закінчення ВУЗу Рік поперед, атестації 2018-2019 2019-2020 2020-2021 2021- 2022 2023- 2024
1 Бігун Леся Володимирівна історія 2007 2011
2 Васчильчук Ірина Вікторівна асистент вчителя 2014
3. Волощук Анастасія Василівна Англійська мова 2018
4. Гамза Вікторія Петрівна інформатика 2018
5. Гіль Лариса Михайлівна укр.мова і літ. 2002 2015
6. Гоч Надія Іванівна математ. 1984 2018
7. Губеня Мирослава Михайлівна музика 2015
8. Гуменна Юлія Валеріївна початкові класи 2013 2016
9. Дятлик Світлана Володимирівна історія , правознавст 2002 2016
10. Дячок Віта Вікторівна англ..мова 2004 2016
11. Тишкова Оксана Василівна фізика 2008 2015
12. Ковальчук Лія Богданівна укр.мова і літ. 2012
13. Колосок Тамара Олександрівна історія, правозн 2011 2015
14. Корсун Тетяна Павлівна укр.мова і літ. 2000 2016
15. Кухарчук Микола Миколайович фізкультура 2010 2014
16. Кухарчук Наталія Жоржівна біологія 2013
17. Леончик Ірина Олександр. психолог 2009 2012
18. Леончик Тетяна Володимирівна образотворче, музика 2010
19. Магрело Іванна Миколаївна початкові класи 2014
20. Мельничук Іванна Григорівна початкові класи 2013
21. Момоток Анжела Володимирівна географія 1988 2013
22. Момоток Тетяна Василівна початкові класи 2015
23. Момоток Тетяна Вікторівна біологія 2012 2015
24. Момоток Тетяна Климівна початкові класи 1999 2013
25. Никитчук Світлана Степанівна обслугов. праця 1989 2015
26. Пацьола Катерина Іванівна англ. мова 2015
27. Поцікайло Володимир Миколай. початкові класи 2010 2016
28. Рогова Юлія Анатоліївна укр.мова і літ. 2007 2012
29 Савчик Ольга Володимирівна початкові класи 2008
30 Савчик Іван Дмитрович трудове 1997 2013
31 Савчик Ольга Іванівна хімія, біологія 1987 2012
32 Сорока Алла Миколаївна початкові класи 2003 2014
33 Сорока Тетяна Григорівна асистент вчителя 2014
34 Сергійчук Марія Василівна початкові класи 2015
35

Сорока Ніна Вікторівна

математика 1985 2012
36 Стельмах Валентина Василівна початкові класи 1988 2015
37 Ткач Дмитро Кирилович зарубіжна 1988 2015
38 Ткач Петро Михайлович математика 1979 2016
39 Філончук Олена Сергіївна біологія 2010 2011
40 Якимович Олена Іванівна Укр..мова та літ. 2001 2015

4.5. Основні напрямки методичної роботи

Система заходів методичного характеру мають бути максимально спрямовані на формування професійно-педагогічної та соціально-психологічної культури педагогів, розширення та поглиблення знань, продукування ними нових педагогічних ідей, технології навчання та виховання в сучасних умовах.

Структура методичної роботи

Методична рада школи
Педагогічна рада
Динамічна група вчителів початкових класів
М/о вчителів початкової школи
Семінар-практикум із оволодіння учителями ІКТ
Творча лабораторії вчителів історії
М/о класних керівників
М/о вчителів математики, фізики, інформатики, астрономії
М/о вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін
М/о вчителів природничого циклу
М/о вчителів фізичної культури, предмета «Захист Вітчизни»
М/о вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури
Шкільні семінари
Районні семінари
Робота з молодими учителями
Індивідуальна методична робота
Показові уроки
Предметні тижні

Основні завдання методичної роботи:

- створення цілісної системи методичної роботи, яка ґрунтується на досягненнях науки, передового досвіду, спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя, на збагачення й розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу школи;

- вивчення нормативно-правових та інструктивно-методичних документів про школу;

- підвищення рівня управлінської діяльності, загальної культури педагогічного колективу;

- дослідження рівня ефективності застосування індивідуальної, групової та колективної форми організації методичної роботи;

- систематичне вивчення й аналіз навчальних планів, програм, підручників, навчальних посібників, методичних рекомендацій щодо вивчення шкільних дисциплін;

- вивчення, узагальнення, упровадження, популяризація передового педагогічного досвіду;

- здійснення психолого-діагностичного супроводу методичної роботи з педагогічними кадрами;

- керівництво роботою методичних підрозділів та координація їхньої діяльності;

- активне впровадження й використання досягнень, рекомендацій психолого-педагогічної науки;

- створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних працівників;

- залучення педагогів до науково-методичної та дослідницької роботи;

- удосконалення навчально-виховного процесу шляхом диференціації, індивідуалізації навчання, упровадження нових педагогічних технологій;

- проведення системи методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів;

- зміцнення матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення навчальних кабінетів;

- аналіз стану викладання предметів та курсів за вибором;

- удосконалення роботи зі здібними та обдарованими учнями;

- координація змісту й організаційних форм методичної роботи навчального закладу;

- надання методичної допомоги молодим учителям, учителям-стажистам;

- підвищення ефективності та результативності навчально-виховного процесу.

Головні напрямки методичної роботи:

- опрацювання педагогічними працівниками нормативно-правових документів щодо організації навчально-виховного процесу, актуальних проблем методики викладання шкільних дисциплін;

- організація підвищення кваліфікації вчителів;

- підтримка інноваційної діяльності вчителів;

- надання допомоги педагогам у підготовці до атестації;

- діагностична діяльність щодо якості навчання учнів.

Структура методичної роботи школи поєднує:

- розгляд основних методичних проблем педагогічною радою;

- експериментально-дослідницьку роботу;

- роботу методичних об’єднань, творчих груп, постійно діючих семінарів-практикумів із упровадження інноваційних освітніх технологій;

- видавничу діяльність.

4.6.Тематика засідань педагогічних рад

Серпень І Листопад ІІ Грудень ІІІ Березень ІV Травень V Червень VІ
2018 – 2019 навчальний рік
Аналіз роботи школи за 2017-2018 н.р. і завдання педколективу на 2018-2019 н.р. /Директор/ Затвердження річного плану роботи школи на 2018-2019 н.р. Обговорення навчального плану школи на 2018-2019 н.р. /ЗДНВР/ Вдосконалення методики проведення сучасного уроку через особистісно-зорієнтовану систему навчання. Творчий внесок педагогів (Круглий стіл) Методи та прийоми створення ситуації успіху як напрямок соціалізації особистості Роль класного керівника у процесі соціалізації особистості. Мотивація навчальної діяльності як одна з умов самореалізації учасників освітнього процесу Удосконалення виховної системи через розвиток класного колективу Моніторинг виконання навчальних програм і хід підготовки до державної підсумкової атестації Моніторингове дослідження фізичного, психічного і морального здоров’я учнів як інформаційна база в системі роботи практичного психолога Про випуск зі школи учнів 9 та 11 класів. /Директор/
2019 – 2020 навчальний рік
Про підсумки роботи Тутовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. у 2018-2019н.р. та основні завдання на 2019-2020 н.р. /Директор/ Інноваційний підхід до організації навчально-виховного процесу як потреба створення сучасного освітнього простору (педрада – консиліум) Умови самоврядування в школі: аналіз, проблеми, пошук нових ефективних форм його роботи 1) Система роботи вчителя – основа творчої педагогічної діяльності 2) Індивідуальні форми роботи з неблагополучними сім̕ями Формування гуманістичних цінностей та громадянської поведінки засобами нових технологій виховання Про випуск зі школи учнів 9 та 11 класів. /Директор/
2020 – 2021 навчальний рік
1) Про підсумки роботи Тутовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. у 2019-2020 н.р. та основні завдання на 2020-2021 н.р. /Директор/ 2) Організація роботи з профілактики дитячого травматизму Формування в учнів пізнавального інтересу до навчання (педрада – конференція) Забезпечення наступності в роботі початкової та основної школи як одне з основних умов реалізації особистісно - зорієнтованого навчання Використання інформаційних технологій – шлях до оновлення навчально-виховного процесу Традиційні й нетрадиційні методи роботи з обдарованими дітьми Про випуск зі школи учнів 9 та 11 класів. /Директор/
2021 – 2022 навчальний рік
Про підсумки роботи Тутовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. у 2020-2021н.р. та основні завдання на 2021-2022 н.р. /Директор/ Залежність успішності уроку від вибору моделей методів і технологій (педрада – дискусія) Класні і позакласні заходи як засіб підтримки освітніх запитів підлітків Педрада –дидактична гра «Педагогічний пробіг»: Використання технології особистісно орієнтованого навчання – запорука ефективності здійснення освітньої діяльності. Стан роботи спецкурсів, гуртків, факультативів як один з напрямів роботи вчителя з питань організації інтелектуально-пізнавальної діяльності учнів у навчально- виховному процесі Про випуск зі школи учнів 9 та 11 класів. /Директор/
2022 – 2023 навчальний рік
Про підсумки роботи Тутовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. у 2021-2022 н.р. та основні завдання на 2022-2023 н.р. /Директор/ Інтерактивні технології – шлях до формування творчої особистості учня. (творча дискусія) Особистісний ріст кожного вчителя як мета педагогічного процесу Система роботи вчителя – основа творчої педагогічної діяльності Підсумки роботи колективу з впровадження проблеми «Формування конкурентоспроможної особистості засобами інноваційних навчально-виховних технологій» Про випуск зі школи учнів 9 та 11 класів. /Директор/

4.7. Перспективний план внутрішньошкільного контролю за викладанням предметів

№ п/п Предмет 2018-2019 2019-2020 2020-2021 2021-2022 2022-2023
1. Українська мова і література Грудень 2020 р. педрада, наказ
2- Зарубіжна література Березень 2020 р. методична рада, наказ
3. Англійська мова Травень 2023 р. педрада, наказ
4. Математика Березень 2021 р. методична рада, наказ
5. Хімія Березень 2019 р. методична рада, наказ
6. Біологія Березень 2022 р. методична рада, наказ
7. Історія Травень 2021 р. педрада, наказ
8. Правознавство, громадянська освіта Грудень 2021 р. методична рада, наказ
9. Фізика Грудень 2018 р. методична рада, наказ
10. Інформатика Квітень-травень 2020 р. наказ
11. Географія, природознавство, основи економіки Лютий - березень 2023 р. методична рада, наказ
12. Трудове навчання Грудень 2019 р. методична рада, наказ
13. Музика, образотворче, мистецтво Грудень 2022 р. методична рада, наказ
14. Фізкультура Грудень 2018 р. педрада, наказ
15. Початкові класи травень 2019 р. педрада, наказ
16. Основи здоров'я Грудень 2022 р. педрада, наказ
17. Захист Вітчизни, медико-санітарна під.. березень 2019 р. методична рада, наказ
18. Інклюзивне навчання Травень 2020 р. педрада, наказ Травень 2021 р. педрада, наказ Травень 2022 р. педрада, наказ

4.8. Основні напрямки виховної роботи школи

Найважливішою складовою національної системи освіти завжди було і залишається виховання підростаючого покоління.Виховна робота школи здійснюється з урахуванням основних положень Конституції України, згідно з Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про мови в Україні», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім’ї».

Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають національно-патріотичне (в т.ч. військово-патріотичне), громадянське виховання, що відповідають нагальним вимогам і викликам у сучасному українському суспільстві.Виховний процес у класних колективах спрямований на реалізацію Стратегії національно-патріотичного виховання (Указ Президента Українивід 13 жовтня 2015 року №580/2015), Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді(додаток до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 №641) та Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 31.10.2011№1243).

Реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді забезпечують усі педагогічні працівники школи, адже важливо, щоб навчальний заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.

Надзвичайно важливою є організація збирання та поширення інформації про героїчні вчинки військовослужбовців, бійців добровольчих батальйонів у ході російсько-української війни, волонтерів та інших громадян, які зробили значний внесок у зміцнення обороноздатності України. Зібрані матеріали використовуються на уроках мужності, позакласних заходах з метою ознайомлення та вшанування пам’яті Героїв, які загинули, захищаючи територіальну цілісність держави. Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів – Герба, Прапора, Гімну. Героїчні й водночас драматичні й навіть трагічні події останнього часу спонукають до оновлення експозиції шкільного музею, зокрема щодо інформації про учасників АТО та волонтерів Сарненщини.

При підготовці до відзначення національних свят та пам’ятних дат, зокрема Дня захисника України, Дня Гідності і Свободи, Дня Збройних Сил України, Дня Соборності України педагоги керуються методичними матеріалами Українського інституту національної пам’яті (організація конференцій, семінарів, круглих столів; проведення військово-спортивних змагань, фестивалів-конкурсів патріотичної пісні, прози і поезії, творів образотворчого мистецтва; відвідування музеїв бойової слави; вшанування сучасних героїв-захисників України та пам'яті загиблих за свободу, єдність та незалежність українського народу).

Окремої уваги заслуговує волонтерська діяльність педагогів, учнів, батьків, яка через конкретну, практичну діяльність сприяє встановленню соціальних зв’язків, опануванню дітьми новими навичками, формуванню у них прагнення до відповідальної патріотичної поведінки, моральних та духовних якостей, світогляду справжнього громадянина України.

Важливим аспектом формування національно самосвідомої особистості є виховання поваги та любові до державної мови. Володіння українською мовою повинно стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми, адже мовне середовище впливає на формування учня-громадянина, патріота України.

Провідним документом виховної роботи класних керівників є Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, метою яких є створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей. Зазначена програма визначає метою виховання, формування морально-духовної, життєво-компетентної особистості, яка успішно самореалізується у соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал. У процесі виховання у дітей має бути сформоване:

-ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

-ціннісне ставлення до людей;

-ціннісне ставлення до себе;

-ціннісне ставлення до природи;

-ціннісне ставлення до мистецтва;

-ціннісне ставлення до праці.

Зважаючи на реалії сьогодення особливої уваги потребує правоосвітня діяльність та правове виховання учнів. Дану роботу слід планувати із залученням представників правоохоронних органів та юридичних установ.

Виховання емоційної культури та конструктивної поведінки особистості є одним із ключових пунктів виховного процесу школи. Його актуальність обумовлена підвищеним рівнем тривожності школярів. Проявляється це у стресі, тривозі, агресії, особистісних розладах. Існує необхідність вчити дітей толерантному ставленню одне до одного, проводити роботу з розвитку комунікативних навичок спілкування. Зусилля педагогів мають бути спрямовані на формування в учнів відповідальності, правомірності шляхів і засобів їх реалізації, моральних якостей, які б регулювали їхню поведінку. З даного питання класним керівникам слід тісно співпрацювати з психологічною службою.

Формування навиків здорового способу життя передбачає систематичний комплекс заходів, спрямованих на усвідомлення здорового способу життя як цінності шкільного колективу, що сприятиме гармонійному розвиткові психофізичних здібностей учнів.

Вирішувати зазначені завдання покликана школа у тісній взаємодії з сім'єю і громадськістю. Завданням педагогів школи є залучення батьків учнів до активної участі у навчально-виховному процесі, організації та проведенні позакласних виховних заходів. Батьки мають стати не тільки гостями на заходах, не тільки спостерігачами успіхів їх дітей, вони мають безпосередньо впливати на формування молодого покоління своїм досвідом та прикладом. Актуальною є систематична й послідовна педагогізація батьківської громадськості.

Важливим напрямком для педагогів також є робота зі шкільним активом. Учнівське самоврядування забез­печує входження особистості до соціального середовища, її адаптацію, ос­воєння існуючих соціальних обов'язків, подолання громадянської інфантильності молоді.

У цілому виховна діяльність у навчальному закладі спрямована на створення необхідних умов для соціалізації школярів шляхом включення їх в практичну соціально-значущу діяльність, на всебічний розвиток соціальної активності учнів, що перш за все передбачає виконання кожним із них конкретного суспільного доручення, навчання учнів навичками та умінням організаторської роботи з постійним і послідовним удосконаленням та розвитком їх досвіду, забезпечення поєднання педагогічного управління і дитячого самоврядування. Створена у школі система виховної роботи дозволяє учням отримати досвід соціальної активності, сприяє формуванню життєвих компетенцій школярів.

Розвиткові активної суспільної позиції учнів сприяє виховний потенціал уроків, виховні та класні години, організовані масові виховні заходи.

Структура виховної моделі національного виховання


Структура виховної роботи школи

Методи і форми виховання
Фактори позашкільного впливу
Батьки
Педагогічний колектив
Учнівський колектив
Громадськість і спонсори
Зміст виховання
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Ціннісне ставлення до людей
Ціннісне ставлення до себе
Ціннісне ставлення до природи
Ціннісне ставлення до мистецтва
Ціннісне ставлення до праці
Загальні цілі та завдання
Особистість (рівень вихованості, потреби, інтереси)
Конкретизовані цілі та завдання виховання
Інтегровані суб’єкти виховного впливу
Батьки
Педагогічний колектив
Учнівський колектив
Громадськість і спонсори
Джерела виховання
Національна та загальнолюд-ська культура
Гуманітарні науки
Моральні цінності суспільства
Конституція (держава й закон)
Події та фак-тори сучасної дійсності
Принципи виховання
Підпис: Принцип національної спрямованостіПідпис: Принцип культуро-відповідностіПідпис: Принцип цілісностіПідпис: Акмеологічний принципПідпис: Принцип суб’єкт суб’єктної взаємодіїПідпис: Принцип адекватності виховання до психологічних умов розвитку особистостіПідпис: Принцип особистісної орієнтаціїПідпис: Принцип превентивностіПідпис: Принцип технологізації

Основні завдання виховної роботи:

- забезпечити реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молодіта Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;

- виокремити, як один з найголовніших напрямів виховної роботи, національно-патріотичне виховання (в т.ч. військово-патріотичне) – справу, що за своїм значенням є стратегічним завданням.;

- приділяти особливу увагу громадянському, правовому вихованню, волонтерській діяльності, формуванню зорового способу життя;

- формувати моральні якості особистості, культуру поведінки, виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати мотивацію до праці.

- проводити виховну роботу із залученням представників учнівського самоврядування та у тісній співпраці із батьківською громадськістю;

- забезпечити системну роботу для реалізації зазначених завдань, яка передбачає гармонійне співвідношення різних напрямів, засобів, методів виховання дітей у процесі навчання і позакласної діяльності.

Кiлькiсть переглядiв: 4381

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.