Розділ 1. Загальні положення
1.1. Сторонами даного колективного договору є: адміністрація Тутовицького ліцею, в особі директора ліцею Дятлик Світлани Володимирівни, з однієї сторони, та профспілковий комітет, як уповноважений трудовим колективом на представництво його інтересів, в особі голови профкому Момоток Тетяни Василівни, з другої сторони.
1.2. Колективний договір укладений на основі чинного законодавства України, прийнятих сторонами зобов'язань і є локальним правовим актом, який регулює виробничі, навчальні, трудові і соціально-економічні відносини на основі узгоджених інтересів працюючих та уповноваженого власником органу - адміністрації ліцею.
1.3. Положення цього колективного договору поширюються на всіх працівників закладу незалежно від членства в профспілці, і є обов'язковими як для керівників навчально-виховного закладу, так і для інших працівників закладу.
Керівник, його заступники, голова профкому і члени профкому закладу освіти доводять до відома працівників під особисту розписку текст колективного договору у двохтижневий термін від дня його підписання, забезпечують гласність його виконання. Адміністрація зобов'язується, приймаючи на роботу нових працівників, знайомити їх під розписку з текстом колективного договору.
1.4. Сторони підтверджують реальність забезпечення прийнятих та узгоджених зобов'язань, обов'язковість умов даного договору.
1.5. Керівництво навчально-виховного закладу визнає профспілковий комітет єдиним представником працівників-членів трудового колективу в питаннях виробництва, трудових і соціально-економічних відносин.
1.6.' Комітет профспілкової організації зобов'язується сприяти ефективній роботі ліцею властивими профспілці методами та засобами.
1.7. Договір укладений на 2021-2025 роки, набуває чинності з моменту підписання представниками сторін і діє до укладення нового Договору або перегляду цього договору.
1.8. За спільною домовленістю сторін до договору можуть вноситися доповнення або зміни, при цьому вони не повинні погіршувати умови праці, трудових і соціальних гарантій, передбачених законодавством і цим Договором.
Пропозиції однієї із сторін є обов'язковими для розгляду іншою стороною.
Зміни, що випливають із змін чинного законодавства та галузевих угод, вносяться без проведення переговорів, інші зміни та доповнення або припинення дії договору, тільки після переговорів сторін у такому порядку:
- одна із сторін повідомляє іншу сторону та вносить сформульовані пропозиції щодо внесення зміни до договору;
- у семиденний строк сторони утворюють робочу комісію і розпочинають переговори;
- після досягнення згоди сторін щодо внесення змін оформляється відповідний протокол.
1.9 Невід'ємною частиною Договору є додатки до нього (додатки №__________________________).
1.10. Адміністрація навчального закладу у семиденний термін з дня підписання колективного договору подає його на повідомну реєстрацію.
1.11. Сторони розпочинають переговори щодо укладення нового договору не пізніше ніж за три місяці до закінчення дії цього договору.
Розділ 2. Забезпечення стабільності роботи і розвитку ліцею
2.1. Сторони договору домовились:
2.1.1. Протягом дії договору спрямовувати свою роботу на забезпечення умов необхідних для виконання Законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту».
2.1.2. Забезпечити зв'язок у роботі ліцею та дошкільного закладу, повне охоплення дошкільною освітою дітей, які проживають у мікрорайоні ліцею.
2.1.3. Не приймати в односторонньому порядку рішень із основних питань роботи ліцею, трудових, економічних, соціальних та культурних прав та інтересів працівників ліцею.
2.1.4. Залучати опікунську раду та місцеві підприємницькі структури до зміцнення та упорядкування навчально-матеріальної бази ліцею.
2.1.5. Не допускати збирання грошово-матеріальних цінностей із батьків та інших дій, які мають ознаки корупції та приниження репутації навчального закладу працівниками навчального закладу.
2.2. Адміністрація ліцею зобов'язується:
2.2.1. Своєчасно та в повному обсязі забезпечити навчальні кабінети та всіх працівників матеріально-технічними засобами необхідними для реалізації навчально- виховних завдань та якісного виконання професійних обов'язків кожним працівником.
2.2.2. Виконати плани курсової перепідготовки, семінарських занять, інших форм підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у відповідності з графіком атестації вчителів та вихователів із обов'язковою оплатою відряджень та збереженням середньої заробітної плати в період навчання з відривом від роботи.
2.2.3. Забезпечити бібліотеку ліцею сучасними науково-педагогічними та методичними виданнями, а учнів у повному обсязі підручниками.
2.2.4. Створити умови для розвитку методичної творчості працівників, видання авторських збірок творчих доробок вчителів, запровадження сучасних апробованих інноваційних педагогічних технологій у роботу педколективу.
2.2.5. Відкривати класи, гуртки та групи продовженого дня у повній відповідності із нормативами, які визначені законодавством про освіту і на цій основі забезпечити належне педагогічне навантаження вчителів і вихователів.
2.2.6. Розробити за участю профспілкової сторони стратегію розв'язання організаційно-педагогічних проблем, над якими працює ліцей, підвищення ефективності навчально-виховного процесу, створення соціально-економічних умов навчання учнів і роботи працівників.
2.2.7. Своєчасно інформувати профспілкову сторону про результати розгляду її пропозицій, запитів і звернень щодо поліпшення роботи ліцею.
2.3. Профспілковий комітет зобов'язується:
2.3.1. Сприяти зміцненню трудової дисципліни в колективі ліцею, збереженню, впорядкуванню та ефективному використанню навчально-матеріальної бази для створення належних умов засвоєння учнями навчальних програм.
2.3.2. Організувати збір та узагальнення пропозицій та звернень працівників із питань поліпшення діяльності ліцею, доводити їх до сторони власника, інформувати трудовий колектив про вжиті заходи.
2.3.3 Вирішувати питання трудових і соціально-економічних відносин у трудовому колективі ліцею у повній відповідності з законодавчими актами в галузі освіти та Угодами всіх рівнів разом зі стороною власника шляхом взаємних консультацій та спільних засідань з розгляду проблем у роботі навчального закладу.
Розділ 3. Забезпечення зайнятості працівників
3.1. Адміністрація ліцею зобов'язується:
3.1.1Письмово повідомляти профкому:
- про зміни в організації виробництва та праці, про скорочення чисельності або штату працівників - не пізніше як за три місяці до внесення (запровадження) змін;
- про ліквідацію класів, груп продовженого дня, гуртків, реорганізацію, перепрофілювання навчально-виховного закладу не пізніше як за 6 місяців.
Невиконання цієї умови є підставою для профкому не погодитися на запровадження змін у ті строки, які пропонуватимуться адміністрацією.
3.1.2. При звільненні працівників за скороченням чисельності або штату виплачувати їм, крім вихідної допомоги, одноразову матеріальну допомогу:
- працівникам зі стажем безперервної роботи в школі понад 10 років -0,5 мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством на момент звільнення;
- зі стажем понад 20 років - у розмірі однієї мінімальної заробітної плати. Виплату одноразової допомоги проводити за рахунок власних коштів, економії фонду заробітної плати та фонду матеріального заохочення, за рахунок надходжень від спонсорів та інших позабюджетних джерел.
3.1.3. Щоквартально надавати профкому письмову інформацію про наявність у закладі вільних робочих місць, забезпеченість працівників роботою в обсязі тарифних ставок, про надання тривалих (понад 7 днів) неоплачуваних відпусток, про переведення працівників на неповний робочий день або неповний робочий тиждень.
3.1.4. При відсутності повних тарифних ставок у штатних працівників не приймати на роботу нових працівників і припиняти укладення трудових договорів із новими працівниками за три місяці до початку масових (понад 3 % працюючих) звільнень та на час таких звільнень.
3.15. Укладати строкові трудові договори лише у випадках, коли трудові договори не можуть бути укладені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи або умов її виконання, або інтересів працівника.
3.16. Не застосовувати контрактну форму трудового договору, крім випадків, коли сам працівник виявив бажання працювати за контрактом і за умови забезпечення додаткових, передбачених чинним законодавством пільг та компенсацій.
3.1 Л.Прийнятим повторно після вивільнення за ініціативою адміністрації працівникам надавати такі ж самі соціально-побутові пільги, як і решті працівників.
3.1.8 У випадках передбачених законодавством, звільнення працівників з ініціативи адміністрації здійснювати за попередньою згодою з профспілковим комітетом.
3.1.9. Залучати до викладацької роботи керівних, педагогічних працівників даного навчального закладу, інших підприємств, установ, організацій на умовах погодинної оплати лише за умови забезпечення штатних педагогічних працівників навчальним навантаженням в обсязі не менше відповідної кількості годин на ставку.
ЗЛ.10. Вивільнення працівників здійснювати лише після використання усіх можливостей забезпечити їх роботою на іншому місці, в т.ч. за рахунок звільнення сумісників, ліквідації суміщення і т.п.
3.1.11. Звільнення педагогічних працівників у зв'язку зі скороченням обсягу роботи здійснювати тільки після закінчення навчального року.
3.1.12. Надавати працівникам, попередженим про наступне їх вивільнення, час для пошуку роботи не менше 2 годин на тиждень із збереженням середньої заробітної плати.
3.1.13. Забезпечити працівникам, що вивільнені на підставах п. 1 статті 40 КЗпП України, протягом двох років переважне право на укладання трудового договору (поворотне прийняття на роботу - стаття 42-1 КЗпП України) у разі виникнення потреби прийняття на роботу в школу працівників аналогічної професії, кваліфікації.
3.2. Профспілковий комітет зобов'язується:
3.2.1.Вести роз'яснювальну роботу з питань трудових прав та соціального захисту працівників, які підлягають вивільненню.
3.2.2. Забезпечувати захист вивільнювальних працівників згідно з чинним законодавством. Контролювати надання працівникам переважного права залишення на роботі відповідно до ст. 42 КЗпП.
3.2.3. Контролювати своєчасність затвердження відділом освіти райдержадміністрації робочого навчального плану ліцею, на підставі якого визначається кількість робочих місць учителів.
3.2.4. Не знімати з профспілкового обліку вивільнених працівників до моменту їх працевлаштування (крім випадків подання особисто заяви про зняття з обліку).
Розділ 4. Робочий час
4.1 Сторони домовилися:
4.1.1. При регулюванні робочого часу у школі сторони виходять із того, що тривалість роботи не може перевищувати 40 годин на тиждень.
4.1.2. Для працівників-жінок, які мають дітей віком до 14 років, або дитину-інваліда встановлюється скорочена тривалість робочого часу -38 годин на тиждень.
4.1.3. Протягом дії цього колективного договору заклад працює в режимі п'ятиденного робочого тижня з двома вихідними днями.
4.1.4. Надурочні роботи можуть проводитися лише у випадках передбачених ст. 62 КЗпП України, та лише з дозволу профкому і не можуть перевищувати 4 години протягом двох днів підряд та 120 годин на рік.
4.1.5. Адміністрація ліцею погоджує з профкомом розклад уроків. При складанні розкладу враховується принцип педагогічної доцільності та максимальної економії часу, надання вільного дня для методичної роботи для ознайомлення з досвідом інших педагогічних працівників, із метою підвищення професійного рівня, самоосвіти, підготовки до занять тощо за межами навчального закладу.
4.1.6. При складанні розкладів навчальних занять уникати нераціональних витрат часу педагогічних працівників, які здійснюють викладацьку роботу, забезпечувати безперервну послідовність проведення уроків, навчальних занять, не допускати тривалих перерв між заняттями (так званих «вікон»).
4.1.7. Навчальне навантаження для педагогічних працівників встановлюється за погодженням з профкомом не пізніше ніж за два місяці до початку наступного навчального року.
4.1.8. Порядок роботи у навчально-виховному закладі, тривалість уроків, перерв встановлюється Правилами внутрішнього трудового розпорядку, з яким працівники навчального закладу ознайомлюються під розпис. Графіки змінності погоджуються із профкомом.
4.1.9. Про зміну режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, працівник повідомляється не пізніше ніж за два
місяці.
4.1.10. Передавати уроки з окремих предметів у початкових класах, в т. ч. уроки іноземної мови, фізкультури, образотворчого мистецтва, музики, лише спеціалістам за наявності об'єктивних причин та обов'язкової згоди учителів початкових класів, забезпечуючи при цьому педагогічне навантаження учителів початкових класів не менше тарифної ставки.
4.1.11. Залучення учителів, які здійснюють індивідуальне навчання дітей за медичними показаннями, до виконання іншої організаційно-педагогічної роботи у канікулярний період, здійснюється в межах кількості годин навчального навантаження, установленого при тарифікації до початку
канікул.
4.1.12. Періоди, впродовж яких в навчальному закладі не здійснюється навчальний процес у зв'язку із санітарно-епідеміологічними, кліматичними чи іншими, незалежними від працівників обставинами, є робочим часом педагогічних працівників, в зазначений час працівники залучаються до навчально-виховної, організаційно-методичної, організаційно-педагогічних робіт.
4.1.13. Сприяти наданню можливості непедагогічним працівникам закладів освіти і науки, які відповідно до чинного законодавства мають право на викладацьку роботу, виконувати її в межах робочого часу.
Розділ 5. Час відпочинку
5.1. Сторони домовилися:
5.1.1. Адміністрація ліцею за погодженням із профкомом для створення кращих умов відпочинку може у виняткових випадках перенести вільний день, день відпочинку на інший день, щоб об'єднати з найближчим святковим або неробочим днем.
5.1.2. До 15 січня кожного року узгодити, затвердити та довести до відома під особисту розписку графік щорічних оплачуваних відпусток. Графік відпусток є обов'язковим як для керівника закладу, так і для працівників.
5.1.3. Відпустки надаються працівникам тривалістю не менше 24 календарних днів.
5.1 4. Додаткові оплачувані відпустки надаються працівниками - з ненормованим робочим днем відповідно до Переліку посад із ненормованим робочим днем (додаток №____ ).
- із шкідливими умовами праці згідно додатку №_______при умові атестації робочих місць (наказ по школі № 62 від 29.03.2013 р. );
- жінці, яка працює та має двох або більше дітей віком до 15 років, або дитину-інваліда, або яка усиновила дитину; одинокій матері, батьку, який виховує дитину без матері (у тому числі й у .разі тривалого перебування матері в лікувальному закладі), а також особі, яка взяла дитину під опіку, надається щорічно додаткова оплачувана відпустка тривалістю 10 календарних днів без урахування святкових і неробочих днів.
За наявності декількох підстав для надання цієї відпустки її загальна тривалість не може перевищувати 17 календарних днів. _
Ця відпустка надається без врахування інших додаткових відпусток.
5.1.5. Адміністрація зобов'язується повідомляти працівників про дату початку відпустки не пізніше ніж за два тижні до встановленого графіком терміну.
5.1.6. На вимогу працівника адміністрація зобов'язана перенести щорічну відпустку на інший, ніж це передбачено графіком, зручний для працівника час, у випадку порушення терміну повідомлення працівника про час надання відпустки.
5.1.7. За бажанням працівника виплачувати йому грошову компенсацію за частину щорічної відпустки, при умові що використана частина відпустки працівника не менше 24 календарних днів, за наявності коштів для виплати компенсації.
5.1.8. Адміністрація зобов'язується надавати відпустку (або її частину) керівним та педагогічним працівникам протягом навчального року у зв'язку з необхідністю санаторно-курортного лікування.
5.1.9. Працівникам надається додаткова оплачувана відпустка за рахунок позабюджетних коштів у порядку установленому законодавством ( ч. З ст. 23 Закону України «Про відпустки»:
- батькам, чиї діти ідуть навчатися до 1 класу - І день на початку навчального року;
- за відсутність невідпрацьованих днів через загальні захворювання - 2 дні;
- у разі особистого шлюбу - 3 дні;
- у разі народження дитини - 3 дні;
- у зв'язку зі смертю члена сім'ї - 3 дні.
5.1.10. Педагогічних працівників, які підготували переможців та учасників районних, обласних та Всеукраїнських олімпіад, інтелектуальних та творчих конкурсів, спортивних змагань надається додаткова відпустка за кожний результат у канікулярний час за окремо взятий результат:
- Всеукраїнський рівень – 5 днів;
- обласний рівень – 3 дні;
- районний рівень – 1 день.
5.1.11. Адміністрацію за ненормований робочий день у розмірі 3 дні.
5.1.12. Працівникам надаються путівки для санаторно-курортного лікування на підставі особистої заяви, медичної довідки про потребу санаторно-курортного лікування та відповідно до черговості заяв, поданих особами, що потребують санаторно-курортного лікування в профком.
5.1.13. Рішення комісії про надання путівки для санаторно-курортного лікування приймається на підставі клопотання профкому з урахуванням його пропозицій про розмір оплати вартості готівки працівником.
5.1.14. Надавати подружжям, які працюють у системі освіти, за їх бажанням, щорічну відпустку в один і той самий період.
Розділ 6. Умови, охорона і безпека праці
6.1. Сторони домовилися:
6.1.1. Організувати вивчення з працівниками ліцею нормативних актів із охорони праці, правил поводження з шкільним обладнанням та дій на випадок виникнення небезпечних ситуацій.
6.1.2. При укладенні трудового договору щойно прийнятий працівник буде під особисту розписку проінформований керівником про умови праці, наявність на робочому місці, де він працюватиме, небезпечних та шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто та можливі наслідки їх впливу на здоров'я, його права та пільги, компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного законодавства та колективного договору.
6.1 .3. Розробити, узгодити та додати до колективного договору, як додатки:
- перелік професій і посад працівників, яким видається безкоштовно спеціальний одяг, спецвзуття, інші засоби індивідуального захисту (додаток №___________);
- перелік професій і посад працівників, робота яких пов'язана із забрудненням та яким безплатно видається мило (додаток №_);
- перелік професій і посад, яким безоплатно видаються знешкоджуючі, миючі засоби, захисні креми у зв'язку з можливою дією на шкіру
шкідливих речовин (додаток №______);
6.1.4. Згідно з ст. 17 Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов’язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року. За результатами періодичних медичних оглядів у разі потреби роботодавець повинен забезпечити проведення відповідних оздоровчих заходів. Медичні огляди проводяться відповідними закладами охорони здоров’я, працівники яких несуть відповідальність згідно із законодавством за відповідність медичного висновку фактичному стану здоров’я працівника. Порядок проведення медичних оглядів визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров’я.
6.1.5. Згідно ст. 22 Закону України «Про охорону праці» роботодавець повинен організувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з всеукраїнським об’єднанням профспілок.
6.1.6. Згідно ст. 18 Закону України «Про охорону праці» працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.
6.1.7. Згідно ст. 13 Закону України «Про охорону праці» роботодавець організовує проведення атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров’я виробничих факторів.
6.2. Адміністрація ліцею зобов'язується:
6.2.1. Додержуватися встановлених загальнодержавних нормативів із питань охорони праці: скорочена тривалість робочого часу, додаткова відпустка, отримання спецодягу та інших засобів індивідуального захисту. Ознайомити працівника з нормативними документами про пільги та компенсації.
6.2.2.Щорічно передплачувати та поповнювати фонди бібліотеки матеріалами з питань охорони праці та оплати праці.
6.2.3. Забезпечувати наявність мила біля умивальників.
6.2.4 У 2021 році провести атестацію робочих місць.
Щороку, перед початком навчального року, здійснювати перевірку стану охорони праці та підготовки закладу до роботи.
6.2.5. Вчасно проводити розслідування нещасних випадків, складати відповідні акти, направляти документи у відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України з заявою потерпілого для проведення страхових виплат.
6.2.6. У разі нещасного випадку на виробництві потерпілому виплачується одноразова допомога в розмірі середньомісячної заробітної плати, якщо ступінь втрати працездатності йому не встановлювався.
6.2.7. Для виконання обов'язків із питань охорони праці громадський інспектор із охорони праці, представник профспілки з питань охорони праці звільняється від роботи на 3 години в тиждень із збереженням за цей час середнього заробітку.
6.2.8. Брати участь в громадському огляді-конкурсі з питань охорони праці відповідно до Положення, затвердженого спільною постановою колегії Міністерства освіти і науки України та президії ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 27.04.2004 року.
6.2.9. На охорону праці виділяти не менше як 0,2 % від фонду оплати праці відповідно до ст. 19 Закону України «Про охорону праці».
6.3. Профком зобов'язується:
6.3.1. Встановити постійний контроль за виконанням вимог нормативних актів із охорони праці силами громадських інспекторів, комісій, представників профспілки з питань охорони праці.
6.3.2. Відзначати громадського інспектора, членів комісії, представника профспілки з питань охорони праці (зазначити види морального і матеріального заохочення).
6.3.3. Розглядати на засіданні профспілкового комітету заявки на спецодяг, спецвзуття та інші засоби індивідуального захисту, а також контролювати їх застосування.
6.3.4. Систематично перевіряти виконання керівником пропозицій громадського інспектора, комісії, представника профспілки з питань охорони праці, домагатись їх максимальної реалізації.
6.3-5. Вносити на розгляд зборів, засідань профкомів питання стану умов і охорони праці, взяття участі в огляді - конкурсі з питань охорони праці.
6.3.6. Здійснювати роз'яснювальну роботу щодо практики відшкодування шкоди від нещасних випадків та професійних захворювань в закладі, з інших питань охорони праці. Контролювати своєчасність та повноту відшкодування потерпілому шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, пов'язаним із виконанням ним трудових обов'язків, а також виплат одноразової допомоги відповідно до Закону України «Про охорону праці».
6.3.7. Виявляти приховування нещасних випадків в закладі.
6.3.8. Забезпечити участь представника профспілки у роботі комісії з розслідування нещасних випадків, опрацюванні заходів щодо їх попередження та вирішенні питань, пов'язаних із профілактикою ушкодження здоров'я учасників навчально-виховного процесу.
Розділ 7. Оплата праці, гарантії і компенсації
7.1. Сторони домовилися:
7.1.1. Мінімальні посадові оклади та тарифні ставки в закладі встановлюються не нижче рівня прожиткового мінімуму.
7.1.2. Праця працівників закладу оплачується почасово за тарифними розрядами, посадовими окладами відповідно до виконуваної роботи, займаної посади, в залежності від професії, кваліфікації працівника, складності та умов виконуваних ним робіт відповідно до чинного законодавства.
7.1.3.3а сумлінну працю, зразкове виконання службових обов'язків виплачувати винагороду і преміювати працівників у відповідності до Положень про винагороду і преміювання, розроблених та затверджених адміністрацією за погодженням з профкомом, (додаток № та № ____).
7.1.4. При роботі в несприятливих умовах праці до тарифних ставок та посадових окладів проводиться доплата в розмірі до 12% тарифної ставки (посадового окладу). Перелік робіт та посад додається (додаток №_______), (наказ по школі № 62 від 29.03.2013 р.).
7.1.5. За роботу в нічний час (з 22.00 години вечора до 6.00 години ранку), працівникам, які за графіками роботи працюють у цей час, проводиться доплата в розмірі 40% тарифної ставки (посадового окладу).
7.1.6. При суміщенні професій (посад), виконанні робіт в більших обсягах чи при розширеній зоні обслуговування або виконанні обов'язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи проводиться доплата до 50 % тарифної ставки (посадового окладу) відсутнього працівника, суміщуваної посади. Доплати проводити в межах економії фонду заробітної плати за відповідними посадами.
7.1.7. За участь у роботі науково-дослідницьких лабораторій регіонального та Всеукраїнського рівня проводити доплату у розмірі 50% посадового окладу.
7.1.8. За рахунок економії заробітної плати щорічно надавати заохочувальні премії педагогічним працівникам та технічному персоналу за вагомі досягнення, добросовісну та сумлінну працю в цілому та якісну підготовку навчальних приміщень до нового навчального року.
Конкретний розмір доплат погоджується з профкомом.
7.2. Адміністрація зобов'язується:
7.2.1. Здійснювати за час роботи в період канікул оплату праці педагогічних працівників та осіб з числа керівного, адміністративно-господарського та навчально-допоміжного персоналу, яким дозволено вести викладацьку роботу, з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, що передувала початку канікул.
7.2.2. Здійснювати оплату праці вчителів у випадках, коли заняття не проводяться з незалежних від них причин (несприятливі метереологічні умови, епідемії, тощо), із розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, при умові виконання працівниками іншої організаційно-педагогічної роботи відповідно до їх функціональних обов'язків. При невиконанні такої роботи оплату здійснювати з розрахунку 3/4 тарифної ставки.
7.2.3. Оплату простою не з вини працівника, при умові попередження адміністрації про його початок, оплачувати в розмірі 3/4 тарифної ставки (не менше тарифної ставки).
За час простою, коли виникла виробнича ситуація небезпечна для життя чи здоров'я працівника, або для людей, які його оточують, і навколишнього природного середовища не з його вини, за ним зберігається
середній заробіток.
7.2.4. Зберігати за працівниками місце роботи та середній заробіток за час проходження медичного огляду. При проходженні медичного огляду працівників у їх вихідний день надавати за цей день відгул.
7.2.5. Заробітну плату в школі виплачувати два рази в місяць: заробітна плата - 7 числа місяця, аванс - 23 числа місяця. Розмір авансу не повинен бути меншим оплати за фактично відпрацьований час, із розрахунку тарифної ставки (посадового окладу) працівника.
7.2.6. При виникненні заборгованості по заробітній платі більше як на два місяці сторони погоджують графік погашення заборгованості.
7.2.7. Заробітну плату працівникам за весь час відпустки, а також допомогу на оздоровлення виплачувати не пізніше ніж за три дні до початку відпустки.
7.2.8. Забезпечувати проведення атестації педагогічних працівників кожних п'ять років відповідно до типового Положення про атестацію педагогічних працівників України, а також при необхідності проведення позачергової атестації педпрацівників.
7.2.9. Не пізніше двохтижневого терміну провести передбачені законодавством виплати і компенсації працівникам, направленим на курси
підвищення кваліфікації.
7.2.10. Вести облік надурочних робіт і проводити їх оплату відповідно до чинного законодавства.
7.2.11. Забезпечити своєчасне проведення індексації грошових доходів працівників у зв'язку із змінами цін на споживчі товари і послуги відповідно до чинного законодавства.
7.2.12. Здійснювати виплату заробітної плати через установи банків відповідно до чинного законодавства лише на підставі особистих заяв
працівників.
7.2.13. Забезпечувати оплату праці працівників навчального закладу
за заміну будь-яких категорій працівників.
7.2.14. Заздалегідь, до виходу вчителів у відпустку, проводити на підставі затвердженого відділом освіти робочого навчального плану ліцею розподіл навчального і педагогічного навантаження працівників, погоджувати його на засіданні профкому ліцею та повідомляти всім педагогічним працівникам під розписку.
7.2.15. Доплати педагогічним працівникам, визначені наказом МОНУ від 24.02.2005 №118 за окремі види педагогічного навантаження, погоджувати з профкомом ліцею щорічно до 20 серпня.
7.2.16. Передбачити в кошторисах видатки на преміювання, надання матеріальної допомоги працівникам, стимулювання творчої праці і педагогічного новаторства керівних і педагогічних працівників у розмірах не менше 2 відсотків планового фонду заробітної плати.
7.3. Профком зобов'язується:
7.3.1. Здійснювати громадський контроль за дотриманням в навчальному закладі законодавства про оплату праці.
7.3.2.Сприяти в наданні працівникам установи необхідної консультативної допомоги щодо питань оплати праці, практики звернення працівників до суду про примусове стягнення заробітної плати.
7.3.3. Порушувати питання про притягнення до дисциплінарної, адміністративної відповідальності згідно із законодавством осіб, винних у невиконанні вимог законодавства про оплату праці, умов даного колективного договору, що стосуються оплати праці.
7.3.4. Представляти інтереси працівника при розгляді його трудового спору щодо оплати праці в комісії по трудових спорах.
7.3.5. Представляти на прохання працівника його інтереси щодо оплати праці в суді.
7.3.6. Звертатися в прокуратуру з приводу порушення законності, для перевірки дотримання адміністрацією законодавства про працю.
7.3.7. Повідомляти про всі факти порушень щодо оплати праці галузеву правову службу та державну інспекцію праці.
7.3.8. Вимагати притягнення до відповідальності посадових осіб, винних в порушенні законодавства про оплату праці.
Розділ 8. Праця жінок
8.1.Сторони домовились:
8.1.1.Враховуючи, що в системі освіти переважна більшість працівників - жінки, щорічно проводити огляд умов праці жінок та на спільних засіданнях розглядати питання про стан та заходи до покращення виконання законодавства про працю та соціальний захист жінок.
8.1.2. Не допускати залучення жінок до роботи у вихідні та святкові дні, в нічний час, направлення їх у відрядження при наявності дітей віком до 14 років.
8.1.3. Не знижувати жінкам рівня виплати винагороди за сумлінну працю та зразкове виконання службових зобов'язань, порівняно з чоловіками.
8.1.4. До відпустки по вагітності приєднувати щорічну основну та додаткову відпустки незалежно від тривалості роботи жінки в школі.
8.1.5. Згідно чинного законодавства, жінкам, які перебувають у відпустці по догляду за дітьми до 3-х років (до 6 років згідно ст. 179 КЗпП), щорічно визначати обсяг навчального та педагогічного навантаження в розмірі, який вони мали до виходу у відпустку по догляду за дітьми. Вносити прізвища жінок, які перебувають у згаданих відпустках, до тарифікаційних відомостей на початок кожного навчального року з визначенням відповідного навантаження та заробітної плати.
8.1.6. При прийманні на роботу та вивільненні жінок у зв'язку зі змінами в організації та скороченні чисельності або штату працівників дотримуватися у повному обсязі вимог трудового законодавства і зокрема статті 184 КЗпП.
8.1.7. Надавати щорічно жінкам передбачені законодавством соціальні додаткові відпустки у повному обсязі за їх бажанням. Не допускати відмови у наданні таких відпусток, якщо вони були невикористані у попередні роки.
8.1.8. Обладнати побутову кімнату для жінок. Оснастити її необхідним санітарно-гігієнічним обладнанням, спеціальною аптечкою та іншими засобами.
8.1.9. За рахунок кошторисів на ремонт та економії заробітної плати щорічно надавати допомогу на оздоровлення та заохочувальні премії жінкам - активним учасникам підготовки ліцею до нового навчального року.
Розділ 9. Соціально-трудові пільги, гарантії, компенсації
9.1. Адміністрація зобов'язується:
9.1.1.Сприяти педагогічним працівникам у забезпеченні їх житлом у першочерговому порядку та наданні їм службового житла.
9.1.2. Сприяти педагогічним працівникам у наданні їм пільгових кредитів для індивідуального та кооперативного будівництва.
9.1.3. Сприяти забезпеченню педагогічних працівників сільської місцевості, пенсіонерів, які раніше були педпрацівниками в сільських населених пунктах і проживають в них, безплатним користуванням житлом із опаленням та освітленням в межах встановлених норм (ст.57 Закону України «Про освіту»).
9.1.4. Забезпечити виплату педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення при наданні щорічних відпусток у розмірі одного посадового окладу, відповідно до ст. 57 Закону України «Про освіту».
9.1.5. Забезпечити надання всім категоріям працівників, в т.ч. педагогічним, матеріальної допомоги, в тому числі на оздоровлення, в сумі до одного посадового окладу на рік, виплат, премій відповідно до їх особистого внеску в загальні результати роботи в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах (матеріальна допомога на поховання зазначеним вище розміром не обмежується), відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1298 від ЗО серпня 2002 року (в новій редакції).
9.1.6. Сприяти через їдальню (буфет) закладу продажу працівникам продуктів харчування, напівфабрикатів.
9.1.7.Спільно з місцевими органами державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування забезпечувати (в сільській місцевості) безкоштовне підвезення до місця роботи і додому педагогічних працівників (ст. 14 Закону України «Про освіту»).
9.1.8. Сприяти працівникам в оформленні призначення їм пенсій за вислугу років та за віком.
9.1.9. Здійснювати виплату працівникам при виході їх на пенсію одноразової допомоги в розмірі посадового окладу (ставки заробітної плати) за рахунок власних коштів закладу.
9.1.10.Домагатися фінансового забезпечення реалізації ст. 44 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» в частині відрахування навчальним закладом профспілковій організації коштів на проведення в трудовому колективі культурно-масової та оздоровчої роботи, раціонального їх використання.
9.2 Профком зобов'язується:
9.2.1. Організувати надання допомоги у вирішенні побутових проблем пенсіонерам, що стоять на обліку у профспілкових організаціях.
9.2.2. Організовувати сімейні вечори, вечори відпочинку, присвячені Дню працівників освіти, Дню матері, Новому року і т.п.
9.2.3. Проводити День вшанування людей похилого віку. Забезпечити запрошення на свято ветеранів праці та пенсіонерів.
9.2.4. Сприяти залученню працівників закладу до участі у місцевих, міжрегіональних, всеукраїнських оглядах, конкурсах, фестивалях художньої самодіяльності та спортивних змаганнях.
9.2.5. Проводити роз'яснювальну роботу щодо пенсійного забезпечення працівників та соціального страхування.
9.2.6. Сприяти проведенню оздоровлення, сімейного відпочинку та лікування працівників, оздоровленню дітей працівників у дитячих таборах.
9.2.7. Здійснювати контроль ефективності використання коштів на соціально-культурні заходи, утримання і оплату житла, ремонт службових житлових, побутових приміщень та їдальні. За результатами перевірок складати належні акти, доводити їх до відома трудового колективу та власника. Вносити пропозиції щодо більш ефективного використання коштів.
9.2.8. Захищати та представляти інтереси членів трудового колективу у сфері житлово-побутових, комунальних, культурно-освітніх відносин.
9.2.9. Вивчати з членами трудового колективу нові нормативні акти з питань житлового законодавства, надавати консультативну допомогу з питань вирахування податків, надання соціальних податкових пільг тощо.
Розділ 10.
Сприяння діяльності профспілкової організації
з питань соціально-економічного захисту працівників,
підвищення ефективності їх діяльності
10.1. Адміністрація зобов'язується:
10.1.1. Надавати профкому всю необхідну інформацію з питань, що є предметом цього колективного договору, сприяти реалізації права профспілки щодо захисту трудових та соціально-економічних інтересів працівників.
10.1.2. Безоплатно надавати профспілковому комітету обладнане приміщення, засоби зв'язку, сейф, оргтехніку, канцтовари, при необхідності транспорт для забезпечення його діяльності, приміщення для проведення зборів, засідань тощо (ст.249 КЗпП України).
10.1.3. Забезпечити безготівковий порядок сплати профспілкових членських внесків згідно з особистими заявами членів профспілки, з подальшим їх перерахуванням на рахунки відповідних профспілкових органів не пізніше трьох банківських днів після виплати заробітної плати працівникам.
10.1.4. Забезпечити звільнення від основної роботи представників або позаштатних працівників профспілкових органів для участі у статутних заходах нарізних рівнях, а також на час короткострокового навчання із збереженням заробітної плати.
10.1.5.Не застосовувати до працівників, обраних до складу профорганів, дисциплінарних стягнень без погодження з відповідними профорганами.
10.1.6. Не допускати звільнення з роботи за ініціативою адміністрації працівників, які обрані до складу профспілкових органів і не звільнені від виробничої роботи, без згоди відповідного профоргану.
10.1.7. Забезпечити вільний доступ до матеріалів, документів, а також до усіх підрозділів і служб установи (їдальня, мед. кабінет тощо) для здійснення профкомом наданих профспілкам прав контролю за дотриманням чинного законодавства, станом охорони праці і техніки безпеки, виконанням колективного договору.
10.1.8. На підставі листа районної, обласної ради профспілки, видавати наказ про відрядження представника профкому для участі в статутних заходах на різних рівнях, а також на час короткочасного навчання.
10.1.9. Утримуватися від будь яких дій, що можуть бути розцінені як втручання у статутну діяльність профспілкової організації.
10.1.10. При виявлені профкомом порушення прав працівників, не пізніше як через три дні, вступати у переговори для вироблення заходів щодо подолання встановлених порушень.
10.1.11. На принципах соціального партнерства проводити зустрічі, консультації, інформувати профорганізацію про плани і напрями розвитку навчального закладу, забезпечувати участь профкому у нарадах та засіданнях органів управління школою.
10.2.Профком зобов'язується:
10.2.1. Посилити роз'яснювальну роботу щодо діяльності вищестоящих органів Профспілки працівників освіти і науки України, профспілкового комітету ліцею щодо захисту членів профспілки шляхом підвищення ролі профспілкових зборів, активізації роботи постійних комісій, інформування членів профспілки.
10.2.2. Своєчасно доводити до членів трудового колективу зміст нормативно-правових актів, що стосуються соціально-економічних інтересів працівників освіти.
10.2.3. Спрямовувати роботу профспілкового комітету на організацію контролю за своєчасним введенням в дію нормативних документів з питань трудових відносин, умов нормування праці, розподілу навчального навантаження, додержання в навчальному закладі норм трудового законодавства.
10.2.4. Посилити відповідальність голови профспілкового комітету стосовно питань захисту порушених законних прав та інтересів членів профспілки.
10.2.5. Вимагати від власника або уповноваженого ним органу розірвання трудового договору з керівником установи, якщо він порушує законодавство про працю і не виконує зобов'язань за колективним договором (ст.45 КЗпП).
Розділ 11. Контроль за виконанням колективного договору
11.1. Сторони домовилися:
11.1.1. Визначати осіб, відповідальних за виконання окремих норм і положень колективного договору, та встановити термін їх виконання, (додаток №_________).
11.1.2. Періодично проводити спільні засідання адміністрації та профкому, на яких інформувати сторони про хід виконання колективного договору.
11.2.3. Спільно аналізувати стан (хід) виконання колективного договору, не рідше одного разу на півроку заслуховувати звіти керівника та голови профкому про реалізацію взятих зобов'язань на загальних зборах (конференції) трудового колективу.
11.2.4. У разі несвоєчасного виконання, невиконання зобов'язань (положень) аналізувати причини та вживати термінові заходи щодо забезпечення їх реалізації. Осіб, винних у невиконанні положень колективного договору, притягати до відповідальності згідно з чинним законодавством.
11.1 .5.Контроль за виконанням Договору здійснюється спільною комісією сторін (додаток № ________).
Колективний договір підписаний у трьох примірниках, які зберігаються у кожної зі сторін та по місцю повідомної реєстрації.
Адміністрація зобов'язується надрукувати та розтиражувати колективний договір до________2017 року.
За дорученням колективу договір підписали:
Керівник С.В.ДятликГолова профкому Т.В.Момоток
м. п. м. п.
«_____»______________2021 р.«_____»_____________2021 р.
Орієнтовний перелік додатків до колективного договору
Додаток №
Порядок розподілу педагогічного навантаження
на новий навчальний рік, тарифікації вчителів,
вихователів керівників гуртків
Педагогічне навантаження вчителів, вихователів і керівників гуртків навчальних закладів усіх типів і найменувань є визначальною умовою оплати праці в навчальному закладі. Розподіл педагогічного навантаження (навчання, викладання і виховання) проводиться у повній відповідності з кількістю педагогічних працівників, мережею класів, груп і гуртків на основі робочого навчального плану закладу. При цьому уповноважений власником представник - роботодавець зобов'язаний дотримуватись такого порядку розподілу навчального навантаження:
1. У січні-лютому, відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту» та «Про професійно - технічну освіту», керівник навчального закладу визначає мережу класів, груп і гуртків, погоджує її з радою, профкомом закладу та органами місцевого самоврядування, потім подає пропозиції з цих питань відділу (управлінню) освіти.
2. У березні керівник навчального закладу готує проект робочого навчального плану з повним використанням інваріантної і варіативної частин відповідних навчальних планів і подає його (робочий план) на розгляд та узгодження з педагогічною радою та органами громадського самоврядування (радою) навчального закладу.
3. Після узгодження проекту робочого плану з органами громадського самоврядування у навчальному закладі, проект плану подається на затвердження відділу (управлінню) освіти, у сфері дії якого перебуває навчальний заклад.
4. У першій половині квітня керівник навчального закладу доручає комісії розподілити педагогічне навантаження з дотриманням принципу наступності та вимог відповідних статей законодавства про освіту.
5. Згідно з положеннями статті 38 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності», статей 21,32 КЗпП України, пункту 4 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, з метою запобігання істотних змін і погіршення умов оплати праці
(стаття 9 КЗпП), проект розподілу педагогічного навантаження погоджується на засіданні профкому навчального закладу.
6. Погоджений із профкомом розподіл педагогічного навантаження оголошується на педагогічній раді та доводиться до відома всіх вчителів, вихователів та керівників гуртків під особисту розписку до 31 травня.
7. У серпні тарифікаційна комісія, яку очолює керівник навчального закладу і до складу якої входять представники роботодавця, бухгалтерії і профкому, визначає розмір заробітної плати кожного вчителя, вихователя і керівника гуртка в залежності від освіти, педагогічного навантаження, стажу роботи і результатів останньої атестації, складає тарифікаційний
список.
8. Результати тарифікації педагогічних працівників погоджуються з профкомом і повідомляються вчителям, вихователям і керівникам гуртків під особисту розписку до початку навчального року.
9. Не пізніше 5 вересня тарифікаційний список затверджується начальником відділу (управління) освіти, у віданні якого перебуває навчальний заклад.
10. До цього Порядку відділом (управлінням) освіти можуть бути внесені доповнення та зміни, які поліпшують становище педагогічних працівників, роблять його більш демократичним і доступним (прозорим).
Директор ліцею Голова профкому
Коментарi