СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
протокол засідання Директор ліцею
педагогічної ради _________ С.В.Дятлик
Тутовицького ліцею
Сарнeнської міської ради
11.06.2020№07
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ
Тутoвицькoгo ліцeю
Сарнeнської міської ради
на 2021-2025н.р.
Мета стратегії розвиткушколи–створення в школі сучасної, доступної та якісної системи освіти відповідно до вимог суспільства, запитів учнів й потреб держави; забезпечення ефективного управління розвитком загальноосвітнього закладу.
План стратегічного розвитку спрямований на виконання:
ЗаконівУкраїни:
-"Проосвіту”від05.09.2017р.;
- "Проповнузагальнусереднюосвіту”
від16.01.2020р.№463-IX,;
- КонцепціїНовоїУкраїнськоїшколи;
- Державних стандартів початкової,
-базовоїіповноїзагальноїсередньої
освіти;
- Програми розвитку освіти Рівненської
областіна 2019-2021роки від29.11.2019р.;
-Постанови КМ України від 15 серпня 2011 р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» (із змінами)
- Постанови КМ України від 21 серпня 2019 р. № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»
- Постанови КМ України від 27 грудня 2018 р. № 1190 «Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників» (із змінами)
- Статутузакладу;
-Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітньогосередовища у новій українській школі (Схвалено Указом Президента Українивід25травня 2020року№195/2020).
-«Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції профільного навчання у старшій школі» від 04.11.2013 №1550
-Пoлoжeння прo дистанціинe навчання від 25.04.20 р 466
Місіязакладу:розбудова освітнього середовища для навчання , виховання й розвитку особистості на засадах морально- етичних цінностей.
Візія: Ліцей – заклад успішних учнів, висококваліфікованих педагогів та відкритих до співпраці батьків
Головніцінності нашогозакладу:
· дитиноцентризм
· повагадомови, патріотизм
· партнерство, дружба, спільна праця, взаємодопомога
· турбота про себе, про інших людей, про суспільство
· духовність, моральність і культура
· толерантність, відкритість до діалогу,довіра
· ефективність та успішність
· відповідальність, чесність
· здоров'я, здоровий спосіб життя, екологічна культура
· повага до особистості дитини й дорослого
· професійність, безперервний розвиток педагогів.
Принципи діяльності закладу освіти:
· Єдність навчання, виховання та розвитку
· Взаємодія учнів, учителів, батьків
· Академічна доброчесність
· Розвиток талантів і здібностей
· Рівність умов для повної реалізації кожним учнем його здібностей, таланту, всебічного розвитку
· Гуманізм, пріоритетність загальнолюдських духовних цінностей
· Розвиток в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища
· Етичність стосунків учасників освітнього процесу.
· Прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень.
· Самостійність школи у вирішенні основних питань змісту її діяльності, розвитку різноманітних форм співпраці й партнерства, установлення довір'я між учасниками педагогічної діяльності.
Завдання освітньої діяльності закладу:
Формування інформаційно-комунікаційної та комунікативної компетентностей
учнів
· Запровадження освітніх інновацій, інформаційно-комунікаційних педагогічних технологій
· Розвиток профільності навчання
· Впровадження здоров’язберігаючої технології в навчально-виховний процес
· Створення толерантного середовища у навчальному закладі
· Створення сприятливих умов для пошуку, підтримки та розвитку обдарованих дітей і молоді
· Підтримка дітей і молоді з особливими потребами
· Приведення матеріально-технічного стану школи у відповідність із потребами сучасної освіти
· Надання якісних загальнooсвітніх пoслуг
Основна мета діяльності навчального закладу – це безперервний процес підвищення ефективності навчально-виховного процесу для всебічного розвитку, виявлення обдарувань, навчання, виховання та соціалізації особистості,яка здатна до життя в суспільстві.
Навчально-виховний процес спрямований на формування у випускника школи якостей, необхідних для життєвого та професійного визначення:
· вільне володіння державною мовою;
· здатність спілкуватися рідною(уразівідмінностівід
державної)таіноземними мовами;
· інноваційність;
· навчаннявпродовжжиття;
· підприємливістьтафінансоваграмотність;
· математичнакомпетентність;
· компетентностіугалузіприродничихнаук,технікиітехнологій;
· екологічнакомпетентність;
· інформаційно-комунікаційнакомпетентність;
· громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями
· демократії,справедливості, рівності, прав людини, добробуту та
здорового способу життя,з усвідомленнямрівнихправі можливостей;
· культурнакомпетентність;
Стратегія розвитку розрахована на 5 років та включає в себе такі напрями діяльності:
1. Освітнє середовище.
2. Здобувачі освіти.
3. Освітня,педагогічна діяльність.
4. Управління.
1. Освітнє середовище
1.1.Проект «Безпечний ліцей – мій другий дім»
Мета: Створення сучасного, розвивального, безпечного, комфортного освітнього середовища.
Цілі:
1. Забезпечення відповідності змісту повної загальної середньої освіти сучасним потребам дитини .
2. Забезпеченнякомфортнихібезпечнихумовнавчання, праці, комунікації.
3. Надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами (інклюзивне, індивідуальне навчання).
4. Формуваннянавичоктазасадздоровоготабезпечногоспособужиття.
5. Формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів.
6. Удосконалення системи організації харчування в закладах освіти та
модернізації обладнання для їдальні.
Заходи із вдосконалення освітнього середовища:
№ з/п | Назва заходів | Термін виконання |
1. | Запровадження спецкурсів, гуртків, факультативів з врахуванням інтересів і потреб здобувачів освіти | 2021-2025 |
2. | Удосконалення системи дистанційного навчання. Забезпечення вчителів ноутбуками | 2021-2022 |
3. | Проведення капітального ремонту (з утепленням) фасаду будівлі ліцею | 2021-2025 |
4. | Проведення вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій покрівлі навчального закладу | 2023-2025 |
5. | Модернізація обладнання харчоблоку | 2022-2024 |
6. | Облаштування приміщення та території закладу з врахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування. Облаштування велостоянки. | 2021-2025 |
7. | Розробка меню, яке враховує рекомендації МОЗ щодо здорового харчування в закладах освіти. Проведення регулярного моніторингу якості харчування здобувачів освіти. | 2021-2022 |
8. | Оновлення веб-сайту закладу. | 2021-2025 |
9. | Розробка правил поведінки учасників освітнього процесу. | 2021-2022 |
10. | Проект «Шкільна форма». | 2021-2022 |
11. | Заміна шкільних меблів для учнів 7-11 класів. | 2023-2025 |
12. | Заміна каналізації та підлоги у харчоблоці | 2022-2024 |
13. | Придбання швейних машинок для уроків обслуговуючої праці. | 2024-2025 |
14. | Заміна дверей у навчальних кабінетах. | 2021-2023 |
15. | Запровадження принципу “розумного використання”(бережливе ставлення до води, електроенергії,сортування сміття). | 2021-2025 |
16. | Перегляд та затвeрджeння маршруту шкільного автобусу відповідно до нового Санітарного регламенту. | 2021-2022 |
17. | Ремонт сходів запасних виходів,ПРУ | 2021-2023 |
18. | Придбанняобладнаннядлянавчальнихкабінетів. | 2021-2025 |
19 | Заміна oгoрoжі ліцeю. | 2021-2025 |
1.2.Психолого-соціологічний проект.
Мета: формування особистості через шкільне та сімейне виховання з
урахуванням:
• індивідуальних особливостей;
• здібностей;
• умінь та навичок.
Цілі:
1. Створення психологічних умов для розвитку й саморозвитку особистості учнів
різних вікових груп.
2.Створення освітнього середовища вільного від будь-яких форм насильства,
жорстокості та дискримінації.
3.Забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу.
4.Впровадження проекту «Заклад освіти - толерантне освітнє середовище.СТОП булінг».
5.Виявлення індивідуальних нахилів та здібностей кожної дитини для
цілеспрямованого розвитку, сприяння активізації внутрішніх механізмів
самодіяльності особистості.
6.Вдосконалення простору інформаційної взаємодії та соціально-культурної
комунікації.
7.Формуваннякультуриздоровогоспособу життя.
8.Формуваннянавичокбезпечноїповедінкивінтернеті.
9.Реалізація заходів з профілактики торгівлі людьми,дискримінації та інших
проявів насильства.
План заходів практичного психолога та соціального педагога
№ п/п | Назва заходу | 2021- 2022 | 2022- 202 | 202- 2024 | 2024- 2025 |
1 | Вивчення законодавчих документів. Оновлення нормативно-правової документації. | + | + | + | + |
2 | Участь в навчально-методичних семінарах. | + | + | ||
3 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки з усіма учасниками освітнього процесу; | + | + | + | + |
4 | Проведення тренінгу«Стопбулінг» | + | |||
5 | Проведення міні-лекції«Мережевий булінг» злідерамиучнівськогосамоврядування | + | |||
6 | Участь в акції«16 днів проти насильства» | + | + | + | + |
7 | Анкетування, бесіди,лекції, заняття з елементами тренінгу для розвитку й саморозвитку особистості. | + | + | + | + |
8 | Круглий стіл для педагогічного колективу«Безпечна школа.Маски булінгу» | + | |||
9 | Перегляд відео«Не будь байдужим» | + | + | ||
10 | Проведення годин спілкування«Булінгу школі: чому діти цькують дітей і що з цим робити» | + | + | ||
11 | Ранкові зустрічі НУШ«Повага до себе таінших людей», «Засоби керування емоціями» | + | + | + | + |
12 | Інтерактивне заняття «Запобігання насильству серед дітей. Правила безпечної поведінки» | + | |||
13 | Флешмоб «Запалимо вогник толерантності» | + | + | + | + |
14 | ПровестизасіданняМОкласнихкерівників «Протидіябулінгувучнівськомуколективі» | + | |||
15 | Перегляд відеороликів щодо профілактики та подолання явищ жорстокості,булінгу,насильства.злочинності,правопорушень,вживання алкогольних і наркотичних речовин. | + | + | + | + |
16 | Відкритий мікрофон для класних керівників на тему:«Ознаки кібербулінгу, мобінгу в освітньому середовищі,запобігання таким ознакам» | + | |||
17 | Оприлюднення на офіційному сайті закладу,дошці оголошень телефону довіри, правил здобувачів освіти, оновлення плану заходів,спрямованихназапобіганнятапротидію негативним явищам у ліцеї. | + | + | + | + |
18 | Ознайомленнявчителівзалгоритмомдійу випадках виникнення жорстокості,насильства,правопорушень. | + | |||
19 | Підвищення знань учасників освітнього процесу та формування вміння та навичок щодо виявлення,протидії та попередження вживання учнівською молоддю наркотичних речовин, алкоголю, тютюнопаління. | + | + | + | + |
20 | Проводення інформаційно-просвітницької роботи збатьками щодо протиправної поведінки учнів. | + | + | + | + |
21 | Розробк апораддлябатьків, вчителів та учнів щодо зменшення ризиків негативних явищ. | + | + | + | + |
22 | Формування культуриспілкування, безпечного толерантного середовища та інформаційної культури учасників освітнього процесу | + | + | + | + |
23 | Тренінг«Як навчити дітей безпеці в інтернеті» | + | |||
24. | Заходи до Всесвітнього дня психічного здоров'я. | + | + | + | + |
25. | Воркшоп до Всесвітнього Дня доброти | + | + | + | + |
26. | Розробка рекомендацій щодо профілактики пандемії коронавірусу | + | + | ||
27. | Проведення заходів щодо психологічного супроводу учнів у підготовці до ЗНО та ДПА | + | + | + | + |
28. | Просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу (висвітлення на сторінці ліцею) | + | + | + | + |
2. Здобувачі освіти
2.1 Проект «Успішний учень - успішний громадянин».
Мета: спрямування діяльності всіх учасників освітнього процесу на
підвищення якості навчання та навчальних досягнень.
Цілі:
1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.
2. Застосуваннявнутрішньогомоніторингу,що передбачає систематичне від стеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти.
3. Спрямованістьсистемиоцінюваннянаформуванняуздобувачівосвіти відповідальностізарезультатисвогонавчання,здатності до самооцінювання.
4. Формуванняакадемічноїдоброчесностівзакладі.
5. Формування учня як активного,свідомого,творчогосуб’єктаосвітньогопроцесу.
6. Створення умов для соціальної самореалізації учасників освітнього процесу.
7. Підвищення якості знань учнів,
8. Підготовка конкурентоспроможних здобувачів освіти для подальшого навчання в системі вищої та професійної освіти.
План заходів
№ з/п | Назва заходів | Терміни виконання | Примітка |
1. | Оприлюднення критеріїв оцінювання в навчальних кабінетах та вебсайті ліцею. | 2021-2022 | |
2. | Інформування здобувачів освіти, батьків та осіб, що їх заміняють із критеріями оцінювання навчальних досягнень | 2021-2022 | |
3. | Систематизація критеріїв, правил та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. | 2021-2022 | |
4. | Запровадження системи самооцінювання та взаємооцінювання в освітньому процесі | 2021-2022 | |
5. | Розроблення критеріїв оцінювання індивідуальної та групової роботи з предметів, де використовується проектна технологія навчання | 2021-2022 | |
6. | Активізація роботи вчителів з учнями, що мають низький рівень знань, через індивідуальні завдання, роботу на канікулах. | 2021-2022 | |
7. | Проведення систематичного внутрішнього моніторингу якості навчальних досягнень з наступним аналізом результатів навчання здобувачів освіти згідно плану. (додаток 1) | 2021-2025 | |
8. | Налагодження співпраці вчителів початкової та середньої ланки щодо впровадження формувального оцінювання через участь в семінарах, круглих столах, тренінгах. | 2021-2025 | |
9. | Формування у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання у ході виконання Положення про академічну доброчесність.. | 2021-2025 |
2.2Проект «Обдарована дитина».
Мета проекту: створення оптимальних умов для виявлення, розвитку і реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямках: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному, технологічному.
Цілі:
1. Розкриття інтелектуального потенціалу обдарованих дітей тасприяння самореалізації ерудованого учня в освітньому процесі.
2. Осмислення значення розвитку обдарованих дітей кожним членом колективу і посилення у зв'язку з цим уваги до проблеми формування позитивної мотивації навчання;
3. Залучення до роботи з обдарованими учнями вчителів, які мають високі професійні та особистісні якості, а також «вузьких» спеціалістів (психологів, керівників предметних гуртків тощо).
4. Побудова партнерських взаємин «учитель-учень», консультування з питань соціальної адаптації.
5. Удосконалення системи профільного навчання відповідно потрeб учнів.
6. Створення оптимальних умов для реалізації здібностей та творчих нахилів учнів
План заходів
№ з/п | Назва заходів | Терміни виконання | Примітка |
1 | Систематичне поповнення шкільного інформаційного банку даних про: · інтелектуально обдарованих дітей; · творчо обдарованих дітей; · спортивно обдарованих дітей; · технічно обдарованих дітей; . естетично обдарованих дітей. | 2021-2025 | |
2 | Висвітлення інформації про обдарованих дітей на шкільному сайті. | 2021-2025 | |
3 | Надання необхідної підтримки обдарованим учням та консультування щодо створення особистих портфоліо. | 2021-2025 | |
4 | Забезпечення умов для систематичного підвищення майстерності вчителів, які працюють з обдарованими дітьми, шляхом участі в семінарах і практикумах. | 2021-2025 | |
5 | Здійснення особистісно орієнтованого підходу до здобувачів освіти шляхом впровадження нових технологій освітнього процесу | 2021-2025 | |
6 | Координація дій з культурно-просвітницькими закладами регіону | 2021-2025 | |
7 | Створення методичної скарбнички «Сучасні форми, методи і прийоми роботи з обдарованими дітьми» | 2021-2025 | |
8 | Здійснення психологічного моніторингу з метою виявлення обдарованих учнів | 2021-2025 | |
9 | Впровадження в роботу рекомендацій з профілактики емоційних та розумових перевантажень, запобігання стресів обдарованих дітей. | 2021-2025 | |
10 | Організація консультування батьків здобувачів освіти щодо роботи з обдарованими дітьми | 2021-2025 | |
11 | Підвищення рівня мотивації здобувачів освіти закладу як основа здобуття якісної освіти | 2021-2025 | |
Удосконалення системи заходів щодо ефективної підготовки здобувачів освіти до участі у І етапі олімпіад з базових дисциплін | 2021-2025 | ||
12 | Організація і проведення предметних олімпіад | 2021-2025 | |
13 | Підготовка здобувачів освіти до участі в ІІ, ІІІ, ІV етапах предметних олімпіад | 2021-2025 | |
14 | Відзначення переможців та призерів олімпіад: a) у наказі; б) на шкільному інформаційному стенді; в) у відповідній рубриці на сайті школи; г) нагородженням призами на лінійках | 2021-2025 | |
15 | Започаткування роботи гуртків, факультативів направлених на розвиток обдарованих учнів. | 2021-2022 | |
16 | Проведення творчих звітів учасників гуртків наприкінці кожного навчального року | 2021-2025 | |
17 | Залучення обдарованих дітей до роботи у самоврядуванні ліцею. | 2021-2025 | |
18 | Педагогічна рада:«Ефективність використання ІКТ в роботі з обдарованими дітьми» | 2021-2022 | |
19 | Круглий стіл «Результативність роботи з обдарованими дітьми» | 2024-2025 | |
20 | Нарада при директору «Робота з обдарованими дітьми : проблеми і перспективи» | 2022-2023 | |
21 | Семінар «Роль наставника у творчому зростанні здобувача освіти» | 2023-2024 | |
22 | Наукові та виховні заходи стимулюючого і розвиваючого змісту ( предметні проєкти, інтелектуальні змагання, предметні декади, конкурси, квести, вікторини); | 2021-2025 |
2.3. Проєкт «Виховання учнівської молоді»
Мета проекту: сприяння формуванню в учнів знань, умінь і навичок, необхідних для майбутнього успішного вибору професії; розвитку пізнавальної творчої активності особистості; розвиток природних здібностей, уяви і продуктивного мислення з гуманістичним світосприйняттям і почуттям відповідальності за долю України, її народу; виховання естетичних смаків; ведення здорового способу життя.
Цілі:
1. Формування в учнів основ наукового світогляду, пізнавальної активності і культури розумової праці, вироблення уміння самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй практичній діяльності.
2. Виховання почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам'яток.
3. Сприяння формуванню навичок самоврядування , соціальної активності і відповідальності в процесі практичної громадської діяльності , правової культури , вільного володіння державною мовою.
4. Підготовка випускників до свідомого вибору професії.
5. Залучення до активної екологічної діяльності , формування основ естетичної культури , гармонійний розвиток духовного , фізичного та психологічного здоров’я.
6. Зміцнення партнерства сім’ї та школи у вихованні дітей.
7. Впровадження проєктів учнівського самоврядування «За здоровий спосіб життя», «Веселі перерви».
8. Затвердження культури здорового способу життя.
План заходів
№ з/п | Назва заходів | Терміни виконання | Примітка |
1. | Організація і проведення засідань МО класних керівників відповідної тематики | 2021- 2025 | ЗДВР, класні керівники |
2. | Проведення профорієнтаційної роботи серед школярів середньої та старшої ланки | 2021-2025 | Практичний психолог, соціальний педагог |
3. | Організація роботи шкільного самоврядування | 2021-2025 | Пед. організатор |
4. | Проведення класних годин | 2021-2025 | Класні керівники |
5. | Проведення уроків мужності | 2021-2025 | Класні керівники ,пед. організатор, ЗДВР |
6. | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги , тривожності в учнівських колективах | 2021-2025 | Практичний психолог |
7. | Анкетування учасників освітнього процесу , проведення соціального дослідження наявності відторгнених в колективах | 2021-2025 | Соціальний педагог |
8. | Проведення тематичних батьківських зборів «Протидія цькуванню» | 2021-2025 | Класні керівники |
9. | Заходи в рамках Всеукраїнського тижня права | 10-14 грудня 2021-2025 | Учитель правознавства, практичний психолог , класні керівники |
10 | Провeдeння цикл бесід , заходів спрямованих на формування поваги до Конституції України, законів Української держави : «Конституція України – основний Закон нашої держави » | 2021-2025 | Класні керівники |
11 | Поновлeння куточків національної символіки у класних кімнатах | 2021-2025 | Класні керівники |
12 | Проведeння екскурсії у музеї, подорожі рідним краєм , його визначними місцями | 2021-2025 | Класні керівники, пед. організатор |
13 | Відзначeння свят національного календаря : до Днів «української писемності », «рідної мови », «Міжнародного дня толерантності », «пам’яті жертв голодомору », «Збройних сил України», «пам’яті героїв Крут», «Злуки » та «Революції Гідності » | 2021-2025 | Класні керівники , пед. організатор, ЗДВР, самоврядування, бібіліотекар |
14 | Відзначeння ювілейних дат визначних людей України та світу | 2021-2025 | Класні керівники ,пед. організатор, ЗДВР, бібліотекар |
15 | Провeдeння конкурсів малюнків , стіннівок ; - фестивалі української пісні ; - фестиваль колядок ; - конкурси тематичних композицій | 2021-2025 | Класні керівники ,пед. організатор, ЗДВР, самоврядування |
16 | Включати у виховні плани питання про екологічну освіту та виховання екологічної культури підростаючого покоління | 2021-2025 | ЗДВР, класні керівники , вчителі біології та географії |
17. | Щорічні акціі «Посади дерево», «День Землі », «Чисте довкілля» | 2021-2025 | Класні керівники ,пед. організатор, самоврядування |
18. | Залучeння учнів до участі у Всеукраїнських науково-освітніх заходах, конкурсах , агітбригадах | 2021-2025 | Класні керівники ,пед. організатор, самоврядування, вчителі біології та географії, основ здоров’я |
19. | Робота над проектом «Батарейки, здайтесь» | 2021-2025 | ЗДВР, класні керівники |
20. | Участь у районних конкурсах | 2021-2025 | Учні |
21. | Провести виховні години «Азбука здорового способу життя »; тематичні уроки «Це варто знати », «Наркотичні речовини»; бесіди «Здоровий спосіб життя – це модно»; «СНІД», «Правда про алкоголь та куріння » | 2021-2025 | Класні керівники, медична сестра , ЗДВР |
21. | Зустріч з ювенальною поліцією | 2021-2025 | ЗДВР |
22. | Провести тренінги для саморозвитку особистості підлітка | 2021-2025 | Соціальний педагог, практичний психолог |
23. | Профілактичні заняття для учнів та батьків (бесіди, відео лекторії , тренінги) | 2021-2025 | Соціальний педагог, практичний психолог |
24. | Провести профілактичні бесіди з учнями схильними до правопорушень | 2021-2025 | Соціальний педагог, практичний психолог, класні керівники |
25. | Здійснювати систематичний моніторинг стану здоров’я учнів , що дає змогу визначити тенденції захворювань | 2021-2025 | Медсестра |
26. | Залучити учнів до занять спортом у секціях та гуртках у позаурочний час | 2021-2025 | Вчителі фізкультури |
27. | Профілактичні заходи з попередження травмування та нещасних випадків під час освітнього процесу | 2021-2025 | Класні керівники |
28. | Провести тренінг для батьків і учнів «Безпека в Інтернеті» | 2021-2025 | Вчителі Інформатики |
29. | Проводити Тижні безпеки життєдіяльності | 2021-2025 | Класні керівники ,пед. організатор, ЗДВР,вч.основ здоров’я, медсестра |
30. | Нагороджувати кращі класи та учнів у різних номінаціях | 2021-2025 | Адміністрація |
31. | Проводити з учнями інструктажі з безпеки життєдіяльності | 2021-2025 | Педколектив |
3. Освітня, педагогічна діяльність
3.1 Проект «Наполегливість і творчість – шлях до успіху».
Мета: підвищення рівня майстерності вчителів, спрямування їхньої роботи на реалізацію творчого потенціалу, пошуку ефективних шляхів для формування ключових компетентностей та умінь учнів.
Цілі:
1. Ефективнеплануванняпедагогічнимипрацівникамисвоєїдіяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітньогопроцесу.
2. Надання педагогічними працівникамиякіснихосвітніхпослуг.
3. Формування та реалізація індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби).
4. Забезпечення власного професійного розвитку і підвищення кваліфікації (утому числі щодо методики роботи з дітьми з ООП).
5. Дотримання педагогічними працівниками академічної доброчесності.
6. Упровадження педагогічного наставництва, взаємонавчання, педагогіки
партнерства.
7. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти та їх батьками.
План заходів
№ з/п | Назва заходів | Терміни виконання | Примітка |
1 | Створeння інформаційногo Банку інноваційних педагогічних технологій | 2021-2022 | |
2 | Створення та використання освітніх ресурсів (веб-сайтів, блогів, відеоматеріалів, електронних презентацій, методичних розробок тощо). | 2021-2025 | |
3 | Проведення навчальних семінарів, круглих столів, майстер - класів, педпрактики, тижнів педагогічної майстерності, інтегрованих днів, методичних декад, презентацій творчих напрацювань, педрад-дискусій. | 2021-2025 | |
4 | Провeдeння моніторингів: -рівня методичного удосконалення; -умов збереження психофізіологічного здоров’я; -використання Інтернет-ресурсів. | 2021-2025 | |
5 | Реалізація нових підходів щодо форм та методів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу. | 2021-2025 | |
6 | Підвищeння кваліфікаційнoгo рівня педагогів шляхом атестації та сертифікації (додаток 2). | 2021-2025 | |
7 | Нагородження кращих працівників школи з нагоди державних, професійних свят, ювілейних дат. | 2021-2025 | |
8 | Узагальнення педагогічного досвіду шляхом створення портфоліо вчителів. | 2021-2025 | |
9 | Участь освітнього закладу у Програмі Нової української школи. | 2021-2025 | |
10 | Залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей. | 2021-2025 | |
11 | Забезпечення командного підхoду у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів, батьків та спеціалістів. | 2021-2025 | |
12 | Уведення в дію формувального і вербального оцінювання для учнів 5-9 класів. | 2021-2025 | |
13 | Упровадження роботи «Школи майбутнього першокласника». | 2021-2025 | |
14 | Розробка календарно-тематичних планів згідно Державного стандарту освіти наукового спрямування, навчальних програм, освітньої програми закладу | 2021-2025 | |
15 | Розробка власних начальних програм | 2021-2025 | |
16 | Створення власних блогів, веб-сайтів, відеоматеріалів, портфоліо | 2021-2025 | |
17 | Проведення майстер-класів із застосування в освітньому процесі цифрових технологій | 2021-2025 | |
18 | Організація дистанційної форми навчання | 2021-2025 | |
19 | Підвищення педагогічної кваліфікації з використанням різних форм: очна, дистанційна, онлайн-курси, вебінари | 2021-2025 | |
20 | Організація науково-дослідницької діяльності із здобувачами освіти | 2021-2025 |
3.2 Прoeкт «Освіта для «oсoбливих дітей»
Мета:створити у школі середовище, в якому є рівний доступ до навчання, спілкування, розвитку та отримання якісної освіти кожною дитиною незалежно від її індивідуальних особливостей.
Цілі:
Забезпечити:
· усвідoмлeння всіма учасниками oсвітньoгo прoцeсу , щo цінність дитини не залежить від її здібностей і досягнень;
· мoжливість кожнoїдитини відчувати і думати;
· право кожнoї дитини на спілкування і на те, щоб бути почутою;
· адаптацію освітньої системи до потреб дитини, а не навпаки;
· підтримку і дружбу ровесників для всіх учасників освітнього процесу ;
· задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини;
· спроможність до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність
створення у ліцeї відповідних для цього умов;
· командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення
· педагогів, батьків та спеціалістів;
· підбір завдань, щo маютьза cкладністю відповідати можливостям дитини;
План заходів
№ з/п | Назва заходів | Терміни виконання | Примітка |
1. | Постійне оснащення ресурсної кімнати та кабінету психологічного розвантаження відповідним корекційно-розвитковим обладнанням; | 2021-2025 | |
2. | Забезпечення педагогічними кадрами, які володіють методиками роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (зокрема, учителями-дефектологами, учителями інклюзивного навчання (асистентами учителя). | 2021-2025 | |
3. | Придбання навчально-методичних посібників, наочно-дидактичних та індивідуальних засобів навчання для дітей з ООП. | 2021-2025 | |
4. | Психокорекційна робота з батьками дітей, які мають особливі освітні потреби | 2021-2025 | |
5 | Сприяння участі дітей у позаурочній та позашкільній діяльності | 2021-2025 | |
6 | Залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей; | 2021-2025 | |
7 | Безперешкодний доступ до території та приміщень закладу освіти, зокрема, для дітей з вадами опорно-рухового апарату, в тому числі для дітей, які пересуваються на візку, та дітей з вадами зору; | 2021-2025 | |
8 | Створeння середовища в закладі освіти, яке забезпечить визнання того, що всі діти можуть навчатися. | 2021-2025 | |
9 | Використання освітньої структури, систем і методик для забезпечення потреб всіх дітей | 2021-2025 | |
10 | Ствoрeння та придбання дидактичних та рoзвивальних матeріалів | 2021-2025 | |
11 | Ствoрeння адаптoваних навчальних планів та прoграм , завданьдля учнів з OOП | 2021-2025 | |
4 . Управління
Мета: Організаціяосвітньогопроцесуназасадахлюдиноцентризму,прийняттяуправлінськихрішеньнаосновіконструктивноїспівпраціучасниківосвітнього процесу,взаємодіїзакладуосвітизмісцевоюгромадою.
Цілі:
1. Підпорядковувати діяльністьзакладу відповіднодооновленихнормативно-правовихдокументів,щорегламентуютьйогодіяльність.
2. 2.Впроваджувати ефективнувнутрішнюсистемузабезпеченняякості освіти.
3. Забезпечувати прозорітавідкритістосункиміжусімаучасникамиосвітньогопроцесу.
4. Сприятиформуваннювучасниківосвітньогопроцесунегативногоставленнядокорупції.
5. Створювати умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітньогопроцесу.
6. Приймати управлінськірішеннязурахуваннямпропозиційучасників
освітньогопроцесу.
7.Поширюватиінформаціюпросвоюдіяльністьнавідкритих
загальнодоступнихресурсах,забезпечитизмістовненаповненнятавчасне
оновленняінформаційнихресурсівзакладу
8.Управління на основі стратегічного планування, організація взаємодії
всіх учасників освітнього процесу, мотивація і контроль діяльності;
План захoдів
№ з/п | Назва заходів | Терміни виконання | Примітка |
1. | Розробка календарно-тематичних планів згідно Державного стандарту освіти наукового спрямування, навчальних програм, освітньої програми закладу. | 2021-2025 | |
2. | Проведенняосвітніхтаінформаційнихзаходів,спрямованихнаформуваннявучасниківосвітньогопроцесунегативногоставленнядокорупції | 2021-2025 | |
з | Приведення у відповідність до вимог чинного законодавства документаціі навчального закладу. | 2021-2025 | |
4 | Розробка системи навчально-методичного забезпечення реалізації програм навчання та вихoвання мoлoді | 2021-2025 | |
5 | Розвиток варіативності і свободи вибору освітніх профілів для суб'єктів освітнього процесу (учнів, їх батьків, педагогів). | 2021-2025 | |
6 | Проектування механізмів реалізації принципу наступності при переході з середньої ланки до профільної школи | 2021-2024 | |
7 | Забезпечення в навчальному закладі сучасних умов освітнього процесу відповідно до вимог НУШ. | 2021-2025 | |
8 | Створення системи психолого-педагогічного супроводу впровадження стандартів НУШ при переході із початкової до середньої ланки. | 2021-2022 | |
9 | Створення системи оцінювання освітніх досягнень учнів передбачених новими освітніми стандартами. | 2021-2025 | |
10 | Забезпечення умов для здобуття сучасної, доступної та якісної освітивідповідно до вимогсуспільства,запитівособистостійпотреб держави | 2021-2025 | |
11 | Підвищеннярівняначальнихдосягненьучнів.Підвищенняякостівихованості школярів. | 2021-2025 | |
12 | Створенняпозитивногоіміджушколивсоціумі,підвищенняїїконкурентоздатності. | 2021-2025 | |
1з | Звітування директора перед громадськістю, колективом. Забeзпeчeння рeгулярнoї діяльнoсті та інфoрмаційнoї дoступнoсті сайту ліцeю | 2021-2025 | |
14 | Збільшенняконтингентуучнів. | 2021-2025 | |
15 | Підвищення рівня професійної компетентності педагогів (психолого-педагогічними знаннями та вміннями, володіння прийомами індивідуалізаціїнавчаннятавиховання учнів). | 2021-2025 | |
16 | Раціональний та доцільний розподіл функціональних обов’язків між керівництвом, педагогічними працівниками вдосконалення внутрішньошкільного контролю | 2021-2025 | |
17 | Створення умов для зростання професійного рівня педагогічних кадрів; | 2021-2025 | |
18 | Здійснення моніторингу та аналізу діяльності закладу освіти. | 2021-2025 | |
19 | Вдосконалення навчально-матеріальної бази закладу освіти; | 2021-2025 |
5.1. Графік проведення внутрішньої системи оцінювання
якості освіти закладу за напрямамина 2020-2024 роки
Напрями оцінювання | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | 2023-2024 | Деаналізуватиметься /Формаузагальнення |
Освітнє середовище | Вересень-листопад | Вересень-листопад | Вересень-жовтень | Вересень-жовтень | Форма спостереження заосвітнім середовищем,нарадапридиректору/звіт |
Система оцінювання здобувачів освіти | Жовтень-грудень | Листопад-грудень | Листопад-грудень | Листопад-грудень | Засідання педради /протокол,наказ,звіт |
Педагогічна діяльність педпрацівників | Січень-березень | Січень-березень | Січень-березень | Січень-березень | нарада при директору,атестаційні листи/звіт |
Управлінська діяльність | Квітень- червень | Квітень- травень | Квітень- травень | Квітень- травень | нарадапри директору/звіт |
МОЖЛИВИЙ РИЗИК,ПОВ’ЯЗАНИЙ З РЕАЛІЗАЦІЄЮ
СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ
- Зміни у змісті освіти пов’язані із змінами політики в галузі освіти.
- Недостатність виділених та залучених коштів для реалізації основних
напрямів стратегії розвитку.
- Зниження мотивації педагогів, батьків, учнів щодо заходів із реалізації
основних напрямків стратегії розвитку.
- Втрата актуальності окремих пріоритетних напрямів.
- Недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних
завдань розвитку закладу.
ШЛЯХИ РOЗВ’ЯЗАННЯ:
- Внесення змін та доповнень до стратегії розвитку.
- Додаткове залучення позабюджетних джерел фінансування.
- Підвищення ступеня відкритості школи, висвітлення діяльності педагогічного колективу в ЗМІ, на сайті школи, у формі звіту директора перед громадськістю та колективом.
Стратегія розвитку визначає основні напрями діяльності закладу. Вонаскеровуєпедагогівдореалізації ціннісних пріоритетів особистості,задоволення освітніх потреб молоді,створення розвивального середовища,уякомубреалізуваласясучаснамодельвипускника.
Модель випускника:
Моделлю випускника є громадянин держави,який:
має активну позицію щодо реалізації ідеалів і цінностей України, прагнезмінитина краще своєжиття і життясвоєї країни;
є особистістю, якій притаманні демократична громадянська культура,усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правамилюдинитаїїгромадянськоювідповідальністю;
умієграмотносприйматитааналізуватипроблемисуспільства,бутиконкурентноспроможнимнаринкупраці,впевненоприйматисучасніреаліїринкових відносин,використовувати свої знання на практиці;
уміє критично мислити;
здатний до самоосвіти і саморозвитку;
відповідальний, уміє використовувати набуті компетенції для творчого розв’язання проблеми;
умієопрацюватирізноманітнуінформацію;
усвідомлюєцінністьжиттятаздоров’я,власнувідповідальністьтаспроможністьзберегтитазміцнитиздоров’я,підвищитиякістьсвогожиття.
Реалізація,моніторинг та оцінка виконання Стратегії.
РеалізуватиСтратегіюпередбачаєтьсяпротягом2021-2025років.
На підставі Стратегії щороку складається річний план роботи закладу, щозабезпечуєїївиконання.Задопомогоювнутрішньоїсистемиоцінюванняякості освітньої діяльності здійснюється моніторинг виконання річного плану.ВідкритістьтапрозорістьреалізаціїСтратегіїздійснюєтьсяшляхомінформуванняна інформаційних ресурсах закладу.
Додаток 1
Внутрішній моніторинг якості навчальних досягнень
Питанняна контролі | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | примітка |
Критерії оцінювання, рівень сформованості компетентностей учніві станвикладанняпредметівосвітніхгалузей: | ||||||
Мовно-літературна | 1-4 класи Англ. мова, Травень, 2023р. | 1-4 класи грудень 2023 Українська мова | ||||
Математична | 1-4 класи Грудень 2023 р | |||||
Природнича,громадянськайісторична,соціальна, здоров’язберігаючої. | 1-4 класи, Жовтень- Грудень, 2021р. . | |||||
Технологічна | 1-4 класи Трудове навчання, грудень 2024р. | |||||
Інформатична | 1-4 класи Інформатика Травень 2025р. | |||||
Мистецька | 1-4 класи грудень 2022р. | |||||
Фізкультурна | 1-4 класи, Фізична культура, Грудень 2020р. | |||||
Мовиілітератури | 5-11 класи Анг. мова, Травень, 2023р. | 5-11 класи Зарубіжна література, березень 2025р. | ||||
Суспільствознавство | 9-10 класи Правознав., громад. освіта, грудень 2021р. | |||||
Мистецтво | 5-11 класи, Грудень 2022р. | |||||
Математика | 5-11 класи, математика, грудень 2020 р. | |||||
Природознавство | 6-11 класи, Біологія, Березень 2022р. | 5-11 класи Географія, природознавство, Березень 2023р. | 7-11 класи Фізика іастрономія, квітень 2024 р. | 7-11класи Хімія, Грудень 2024р. | ||
Технології | 5-11 класи Інформатика Травень 2025р. | |||||
Здоров’яіфізичнакультура | 5-11 класи Основи здоров’я, Грудень 2022р. | 5-11 класи, Фізична культура, травень 2024р. |
Додаток 2
ПЛАН
проходження чергової атестації педагогічних працівників
№ з/п | Прізвище , ім’я, батькові | Предмет,що викладає | Освіта | Рік закінчення ВУЗу | Рік поперед, атестації | 2021-2022 | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 |
1 | Бігун Леся Володимирівна | історія | вища | 2007 | 2021 | |||||
2 | Бігун Олена Святославівна | Початкові класи | с/спец | 2017 | - | |||||
3. | Бугайчук Олена Сергіївна | музичне м-во | вища | 2017 | - | |||||
4. | Васильчук Ірина Вікторівна | асистент вчителя | вища | 2014 | - | |||||
5. | Волощук Анастасія Василівна | англійська мова | вища | 2018 | - | |||||
6. | Волощук Юлія Миколаївна | математика | вища | 2012 | 2015 | |||||
7. | Гамза Катерина Володимирівна | музичне та образотвор. м-во | 2014 | - | ||||||
8. | Гіль Лариса Михайлівна | укр.мова і літ. | вища | 2002 | 2020 | |||||
9. | Губеня Мирослава Михайлівна | музика | вища | 2015 | - | |||||
10. | Губеня Світлана Володимирівна | асистент вчителя | вища | 2021 | - | |||||
11. | Гуменна Юлія Валеріївна | початкові класи | вища | 2013 | 2021 | |||||
12. | Дятлик Світлана Володимирівна | директор ліцею | вища | 2002 | ||||||
історія | вища | 2021 | ||||||||
13. | Дячок Віта Вікторівна | Англійська мова | вища | 2004 | 2021 | |||||
14. | Ковальчук Лія Богданівна | укр.мова і літ. | вища | 2012 | - | |||||
15. | Колосок Тамара Олександрівна | ЗДНВР | вища | 2011 | - | |||||
історія, правоз | 2020 | |||||||||
16. | Корсун Тетяна Павлівна | укр.мова і літ. | вища | 2000 | 2019 | |||||
17. | Кухарчук Микола Миколайович | фізкультура | вища | 2010 | 2019 | |||||
18. | Кухарчук Наталія Жоржівна | біологія | вища | 2013 | 2021 | |||||
19. | Леончик Ірина Олександрівна | психолог | вища | 2009 | 2020 | |||||
20. | Леончик Тетяна Володимирівна | образотворче, музика | вища | 2010 | - | |||||
21. | Литвинчук Тетяна Іванівна | асистент вчителя | вища | 2021 | - | |||||
22. | Мельничук Іванна Григорівна | початкові класи | вища | 2013 | 2016 | |||||
23. | Момоток Анжела Володимирівна | географія | вища | 1988 | 2018 | |||||
24. | Момоток Тетяна Василівна | початкові класи | вища | 2015 | 2019 | |||||
25. | Момоток Тетяна Климівна | початкові класи | вища | 1999 | 2018 | |||||
26. | Никитчук Світлана Степанівна | обслугов. праця | с/спец | 1989 | 2020 | |||||
27. | Рогова Юлія Анатоліївна | заст. дирек. з вихов. роботи | вища | 2007 | ||||||
укр.мова і літ. | 2017 | |||||||||
28. | Савчик Ольга Володимирівна | початкові класи | вища | 2009 | 2019 | |||||
29. | Савчик Іван Дмитрович | трудове | вища | 1997 | 2018 | |||||
30. | Савчик Ольга Іванівна | хімія, біологія | вища | 1987 | 2017 | |||||
31. | Селезень Наталія Василівна | асистент вчителя | с/спец | - | - | |||||
32. | Сорока Алла Миколаївна | початкові класи | вища | 2003 | 2019 | |||||
33. | Сорока Тетяна Григорівна | соціальний педагог | вища | 2014 | 2021 | |||||
34. | Сергійчук Марія Василівна | початкові класи | вища | 2015 | 2019 | |||||
35. | Сорока Ніна Вікторівна | математика | вища | 1985 | 2017 | |||||
36. | Стельмах Валентина Василівна | початкові класи | с/спец | 1988 | 2019 | |||||
37. | Тишкова Оксана Василівна | Фізика, інформат | вища | 2008 | 2020 | |||||
38. | Ткач Дмитро Кирилович | Зарубіжна л-ра | вища | 1988 | 2020 | |||||
39. | Ткач Петро Михайлович | математика | вища | 1979 | 2021 | |||||
40. | Троцковець Вікторія Олексіївна | інформатика | с/спец | 2020 | - | |||||
41. | Філончук Олена Сергіївна | початкові класи | вища | 2010 | 2011 | |||||
42. | Якимович Олена Іванівна | початкові класи | вища | 2001 | 2021 |
Коментарi